رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت : دو هزار و 428 فقره تصادف درون شهری فوتی ،جرحی و خسارتی در 9 ماه گذشته سالجاری در این استان رخ داده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ منوچهر مرادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود : این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل دودرصد کاهش داشته است .

وی اظهار داشت : این آمار در تصادفات فوتی درون شهری استان افزایش هفت درصدی داشته است و این درحالی است که تصادفات جرحی در استان 9 درصد کاهش داشته است .

وی تصریح کرد :از مجموع تصادفات فوتی از ابتدای سالجاری تاکنون 45 نفر بوده است که از این آمار حدود 51 درصد عابران پیاده و 30 درصد موتور سواران هستند .

وی با بیان دستیابی راهنمایی و رانندگی به جغرافیای تصادفات درون شهری استان گفت : عابران پیاده بیشترین درصد را تصادفات منجر به فوت دارند و دراین راستا باید مشکلات و معضلات ریشه یابی و برطرف شوند .

سرهنگ مرادی افزود :در این راستا علاوه بر فرهنگ سازی در سطح استان باید در معابر سطح استان ،به ویژه در مرکز استان گذرگاه مناسب عابر پیاده وجود ندارد و روزانه به دلیل این مشکلات حادثه رخ می دهد.

رییس پلس راهور لرستان گفت :این نقاط براساس وقوع تصادفات و تعداد و فراوانی در سطح استان شناسایی شده است .

وی افزود :از مجموع این نقاط در 25 نقطه حادثه خیز در خرم اّباد ،12 نقطه در بروجرد ،پنج نقطه در الیگودرز ،چهار نقطه در دلفان ،سه نقطه در ازنا،دو نقطه در کوهدشت و یک نقطه در سلسله و یک نقطه حادثه خیزنیزدر پلدختر وجود دارد .

وی اظهار کرد : این نقاط طی نامه ای به امور عمرانی استانداری لرستان اعلام و راهکارهای پشنهادی نیز ارایه شده است.

وی تصریح کرد : از طریق استانداری این نقاط حادثه خیز به شهرداریها و فرمانداریها ارسال شده است اما تاکنون کوچکترین اقدامی در این راستا نشده است و همچنان این نقاط حادثه ایجاد می کنند .

وی با اشاره به بلوار 60 متری خرم آباد گفت :در این بلوار یکی از معابری است که با وجود تعدد دستگاه های اجرایی فاقد امکانات لازم برای عبور و مرور عابران پیاده است .

وی افزود : شهر خرم آبادفاقد کمربندی مناسب است و وسایل نقلیه سنگین از بلوار60 متری عبور می کنند واین مشکل مزید برعلل تصادفات در این شهرستان شده است .


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.