عضو هیئت مدیره انجمن قلم گفت: این سفرنامه نشان می‌دهد همچنان ارتباطات انسانی برای دریافت وجوه پنهان و درك مفاهیم حقیقی لازم است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در هشتاد و نهمین نشست دگرخند، از كتاب «روزنامه پاكستان» نوشته سید امیر سادات موسوی رونمایی شد.
در این مراسم رضا رسولی، عضو هیئت مدیره انجمن قلم بیان كرد: در ابتدا لازم است به شخصیت نویسنده این كتاب بپردازم، این بسیار خوب است كه یك شخصیت علمی و دانشگاهی و به عبارت دیگر یكی از نخبه‌های كشورمان به سمت ادبیات آمده و در زمینه طنزنویسی فعالیت می‌كند. سیدامیر سادات موسوی فوق لیسانس تاریخ علم دارد و چندین جایزه معتبر علمی و بین‌المللی در زمینه نجوم كسب كرده است و این جای خوشحالی است كه نخبه‌های علمی و پژوهشی در زمینه ادبیات هم فعالیت می‌كنند.

وی ادامه داد: سفر و سفرنامه نوشتن، یك نیاز عمومی برای افراد جامعه است اما نوشتن سفرنامه و تجربیات، حتی اگر چاپ نشود، كاری است كه نخبگان جامعه از جمله نویسندگان لازم است انجام دهند. سفر رفتن و تجربه عینی داشتن برای نویسندگان كاری بسیار ضروری است كه بتوانند فضاها و شخصیت‌های خلاقانه‌تری در آثارشان خلق كنند نه این كه در دام تكرار بیفتند.

رسولی درباره كتاب «روزنامه پاكستان» گفت: به عقیده من این كتاب، یك كتاب سیاسی هم محسوب می‌شود. برخوردهایی كه یك جوان ایرانی با اهالی كشور پاكستان دارد، تفاوت‌ها و اشتراكاتی كه بین دو فرهنگ وجود دارد، تفكری كه پاكستانی‌ها نسبت به عقیده ایرانی‌ها درباره خودشان دارند و بسیاری از مسائل دیگر كه در این كتاب به آنها اشاره شده، نشان می‌دهد كه این كتاب در لایه‌های طنزی كه دارد، مطالب مهم و جدی را نیز مطرح می‌كند.

این منتقد ادبی گفت: در روزگاری بسر می‌بریم كه به دلیل حضور در فضای مجازی و شبكه‌های ارتباطی، خودمان را بی‌نیاز از سفر كردن و تعاملات انسانی می‌دانیم. این در حالی است كه این سفرنامه نشان می‌دهد همچنان ارتباطات انسانی و انعكاس آن برای دریافت وجوه پنهان و درك مفاهیم حقیقی لازم است.

وی افزود: ذهن ریاضی و مهندسی سید امیر سادات موسوی در این كتاب به خوبی مشخص است و به كمك او آمده، او وقایع را تحلیل كرده، برای بیان آن ها در ذهنش طراحی كرده و كلمات و جملات را به صورت اتفاقی در كنار هم قرار نداده است.

عضو هیئت مدیره انجمن قلم در پایان گفته‌هایش از انتشارات سوره مهر حوزه هنری برای انتشار  چنین آثاری تشكر كرد و افزود: سوره مهر، چهره ماندگار انتشارات پس از انقلاب است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار