مشهد؛

ترویج فرهنگ ایثار ، فداکاری و اخلاق جهادی دکتر کوثری

16 دیماه همزمان با روز خدمت بی توقع نخستین همایش " آن طبیب مهربان " نکوداشت دکتر کوثری در تربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قائم مقام وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی در نخستین همایش " آن طبیب مهربان" گفت : الگوی علمی در کشور و جهان زیاد است اما دکتر محمد کوثری شخصیتی بی بدیل، نمونه و اسوه در مهربانی از جمله شخصیت های جهادی در کشور است.

ایرج حریرچی با اشاره به افکار و شخصیت وطن دوستانه دکتر کوثری افزود : زمانی که جذامخانه مشهد قصد استخدام نیروی فرانسوی داشتند دکتر کوثری موضوع را توهین به مقام اطباء ایرانی دانسته و اعتراض خود را به این لایحه این گونه عنوان نمود ، حاضرم بدون دریافت پاداش و با همین حقوق فعلی در جذامخانه مشهد خدمت کنم و به این وسیله ، این بد نامی را از جامعه پزشکان ایرانی بزدایم . 

وی خطاب به جامعه پزشکی عنوان کرد : در زمانی که کشور با کمبود پزشک مواجه بود و پزشکان فقط در شهرهای بزرگ طبابت می کردند دکتر محمد کوثری با قبول خدمت در منطقه محروم و مرزی تربت جام ارزش والای طبابت را به خوبی به همگان نشان داد.

وی اذعان داشت : مردم برای چنین شخصیتهایی ارزش زیادی قائلند و امیدوارم همه گروهها بتوانند الگوهایی از نظر اجتماعی و مردمی نظیر دکتر کوثری داشته باشند.

در ادامه این همایش رئیس انجمن سم شناسی خاورمیانه گفت : در سالیانی که زمزمه حملات شیمیایی رژیم بعثی عراق بود و کمتر پزشکی کار طبابت می کرد دکتر محمد کوثری در نهایت تواضع و فروتنی خدمات پزشکی رایگان انجام می دادند. 

مهدی بلالی با تبریک به مردم تربت جام به دلیل وجود مردی اسوه گفت : پزشکان این مرز و بوم از سجایای اخلاقی دکتر کوثری استفاده کنند و امیدوارم مانند دکتر محمد کوثری در نظام و آینده بیشتر داشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رمز ماندگاری دکتر کوثری عنوان کرد : دکتر کوثری بیش از 30 سال خدمت بدون منت به مردم محروم شهرستانهای تربت جام، تایباد و باخرز ارائه کرد و مردم این منطقه خود را مدیون آن طبیب مهربان می دانند. 

لازم به ذکر است دکتر محمد کوثری در ششم بهمن 1299در یکی از محلات جنوبی تهران چشم به جهان گشود و پس ازتحصیل درسال1324در رشته پزشکی فارغ التحصیل و به مدت 33سال خدمت بی منت در تربت جام در 16 دی ماه سال 1367 دار فانی را وداع گفت و به دیار حق پیوست و پیکرش در بهشت نبی در جوار گلزار شهدا آرام گرفت.

 همچنین این همایش در 16دیماه بنام روز خدمت بی توقع و به مناسبت درگذشت دکتر محمد کوثری با بیش از 110 خدمت بی توقع توسط پزشکان ، دندانپزشکان ، وکلا و اصناف مختلف به ارزش ریالی 450میلیون ریال به مردم محروم منطقه ارائه گردید.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.