رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از بررسی رویدادهای امنیتی مقابل سفارت عربستان در کمیسیونهای تخصصی خبر داد.

بررسی اتفاقات کنسولگری عربستان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس/ امکان وجود دسیسه‌ در اعتراضات

امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شهادت مظلومانه شیخ نمر به دست آل‌سعود خشم تمامی آزادی‌خواهان و شیعیان جهان را برانگیخت، گفت: شهادتی که در سایه سکوت حمایت‌آمیز غرب و صرفا ابراز نگرانی از سوی آنها نشان داد موضوع حقوق بشر چیزی جز یک ابزار سیاسی نیست.

وی ادامه داد: حقوق بشر ابزاری است برای مواقع مختلف که نسبت به کشورهای گوناگون، کاربردهای متفاوتی پیدا می‌کند.

نماینده همدان و فامنین با اشاره به ایجاد فضای اعتراضی جمعی از مردم تهران و مشهد در واکنش به این جنایت رژیم آل‌سعود در مقابل کنسولگری این کشور بیان داشت: این تجمعات منجر به حمله به سفارت و کنسولگری شد که خساراتی را نیز به این دو ساختمان وارد کرد.

خجسته تصریح کرد: آل‌سعود نیز با سو استفاده از این اتفاق و برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود، با اعلام قطع روابط دیپلماتیک سعی بر نشان دادن ایران به عنوان کشوری ناامن دارد تا افکار عمومی را منحرف کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تأکید بر اینکه اقتدار نظام اقتضا می‌کند در حراست از قانون و تأمین امنیت نمایندگی‌های کشورها به صورت جدی حضور پیدا کند، افزود: وزارت کشور باید این گونه مسائل را رصد کرده و با پیش‌بینی‌های دقیق، درست و انجام اقدامات مناسب از بروز اینگونه مسائل به صورت جدی جلوگیری کند.

نماینده همدان و فامنین با بیان اینکه نباید در این گونه مسائل احساسی و غیرمنطقی عمل شود، تأکید کرد: اتفاق افتاده عمل درستی نبوده و با قواعد بین‌المللی نیز سازگار نیست.

وی ادامه داد: نباید کشوری را که ظلم کرده و با نوجوانان ما در فرودگاه چنین کاری را انجام داد و بعد از آن با بی‌تدبیری در انجام مناسک حج موجب شهادت تعداد بسیاری از حاجیان ما شد، یک مرتبه با یکسری اقدامات غیر منطقی و احساسی به سوی مظلوم‌نمایی برده شود.

خجسته اذعان کرد: معتقدیم حفاظت از جان و مال همه افرادی که در خاک جمهوری اسلامی ایران هستند علاوه‌بر یک تکلیف قانونی امری شرعی است و در مورد نمایندگی‌های سیاسی کشورها در تهران نیز بنابر تکلیف قانونی و آموزشهای شرعی، ما آمادگی کامل برای تأمین امنیت آنها را داریم.

رئیس کمیسیون شوراها امور داخلی کشور تصریح کرد: آنچه که برای سفارت آل‌سعود در تهران رخ داده نباید بار دیگر برای نمایندگی‌های خارجی در ایران دغدغه و نگرانی ایجاد کند.

نماینده همدان و فامنین با اشاره به اهمیت بالای این موضوع گفت: به زودی این اقدام در کمیسیونهای امنیت ملی و شوراها و امور داخلی کشور با حضور نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خجسته همچنین در ادامه با بیان اینکه آل‌سعود ماه‌ها به دنبال چنین بهانه‌ای برای ایجاد موج رسانه‌ای در جهان و چهره‌پردازی دروغین از جمهوری اسلامی ایران بوده، تأکید کرد: بعید نیست که با پیش‌بینی‌های قبلی مبنی بر اعتراضات بعد از اعدام شیخ نمر تمامی این اتفاقات با برنامه‌ریزی و دسیسه‌ای از پیش تعیین شده روی داده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران باید همه اقدامات در راستای منافع ملی و مذهبی کشور باشد و به هیچ شخصی اجازه داده نشود که به هر بهانه‌ای معیارهای موجود را نفی کند و اگر مطالبه‌ای هم وجود دارد باید از طریق مجاری قانونی و زیر نظر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری شود.

انتهای پیام/


برای دریافت پیامک‌ها و اخبار باشگاه خبرنگاران جوان به کانال تلگرامی ما بپیوندید.

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۷ دی ۱۳۹۴
شاید دسیسه ای در کار بوده, خود من عاشق رهبر و مملکتم هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۷ دی ۱۳۹۴
شاید دسیسه ای در کار بوده, خود من عاشق رهبر و مملکتم هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۷ دی ۱۳۹۴
شاید دسیسه ای در کار بوده, خود من عاشق رهبر و مملکتم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۷ دی ۱۳۹۴
باید از کسانی که به سفارت و کنسولگری سعودی در ایران حمله کردند بازجویی محکم و قاطعی انجام شود تا معلوم گردد اینها از چه کسانی دستور گرفته اندو باعث این مشکلات شده اند چرا که به نظر بنده این افراد بدون شک از سرویسهای جاسوسی بیگانه دستور گرفته اند. دلیل آن هم همزمانی این دو اقدام خرابکارانه بوده.
آخرین اخبار