معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت : 9 درصد مردم ایران دچار خشکی چشم هستند

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان جعفر جندقی در نخستین همایش آموزش همگانی مراقبت از چشم با عنوان ' خشکی چشم باید ها و نبایدها ' در سالن رازی دانشکده داندانپزشکی سمنان افزود : هر چه سن بالاتر می رود این عارضه در افراد بیشتر می شود.

 وی اظهار داشت : براساس آمار اکنون 50 درصد افراد بالای چهل سال دچار خشکی چشم هستند. به گفته وی خشکی چشم یکی از بیماری های شایع چشم در ایران است که باید به این معضل توجه جدی شود.

 خسرو جدیدی جراح و متخصص بیماری های چشم و فوق تخصص قرنیه در این همایش با اشاره به علل خشکی چشم به روش های پیشگیری از این بیماری گفت : درمان این بیماری در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس هزینه سنگینی بر بیمار تحمیل می کند. 

وی اظهار داشت: در صدد هستیم با اطلاع رسانی و بیان راه های پیشگیری، هزینه این بیماری را در کشورمان کاهش دهیم. 
 
فرهاد نجات دیگر جراح و متخصص بیماری های چشم با اشاره به علائم خشکی چشم، اظهار داشت: علائم خشکی چشم 12 مورد است و افرادی که این علائم را دارند حتما به پزشک مراجعه کنند.

 وی تاری دید، نوسان دید، خستگی چشم، ترشحات سفید و چسبناک اطراف چشم، سوزش و خارش چشم، احساس شن ریزه و جسم خارجی درون چشم، گل مژه، چشمان خیس، قرمزی چشم و حساسیت غیرمعمول به نور را از علائم خشکی چشم عنوان کرد. 
 
این همایش به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و با همکاری موسسه خیریه مهد کرامت برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.