اختراع «دستگاه زرشک خشک کن آفتابی حرارتی» با تأیید شورای تخصصی ارزیابی اختراعات پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به اخذ تأییدیه علمی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سمنان، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: دکتر عباس دیدبان عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان و محمد تقی خانی «دستگاه زرشک خشک کن آفتابی حرارتی» را که در سال 1393 در اداره کل مالکیت صنعتی به شماره 83177 به ثبت رسانده بودند ، موفق به اخذ تأییدیه علمی این اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران هم شدند.

دستگاه زرشک خشک کن آفتابی حرارتی تاییدیه علمی گرفت + تصاویر

دکتر دیدبان در توضیح این اختراع گفت: دستگاه زرشك خشك كن آفتابي - حرارتي كه نمونه آزمايشگاهي آن ساخته شده ، قادر است زرشك را با استفاده از انرژي خورشيد و انرژي الكتريكي در زمان حدوداً 15 ساعت طبق يك منحني دمايي از پيش تعيين شده با كيفيت مطلوب خشك نمايد. 

دستگاه زرشک خشک کن آفتابی حرارتی تاییدیه علمی گرفت + تصاویر

وی افزود: از آنجائي كه در اين دستگاه امكان كنترل دقيق دما (با دقت يك درجه) و همچنين كنترل سرعت جريان هوا وجود دارد، مي توان با استفاده از آن پروسه تغييرات بهينه دما و جريان هوا براي خشك كردن ميوه ها و سبزيجات مختلف را بدست آورد. همچنين براي صرفه جويي در مصرف انرژي از انرژي خورشيدي به عنوان پيش گرم كن استفاده شده است ..

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.