مصرف میوه‌جات و سبزی‌جات تازه، مواد پروتئینی و ماهی‌ می‌تواند راه مناسبی برای تقویت چشم‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر عالم‌زاده فوق تخصص چشم با بیان این‌که آب‌مروارید، آب‌سیاه و ضعیف بودن چشم از رایج‌ترین بیماری‌های چشمی هستند، اظهار کرد: آب‌مروارید، در رأس این بیماری‌ها قرار دارد که باعث کدر شدن و از بین رفتن شفافیت عدسی چشم می‌شود.

وی یادآور شد: تنها راه درمان آب‌مروارید، جراحی است که این عمل ساده، حدود نصف روز بیش‌تر طول نخواهد کشید و به اصطلاح به آن عمل لیزری می‌گویند که با بخیه هم‌راه نیست.

دکتر عالم‌زاده گفت: علت عمده‌ی بیماری آب‌مروارید، سن بالاست و با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به این بیماری افزایش می‌یابد؛ ضمن این‌که تابش مستقیم و مداوم نور آفتاب نیز از علل ابتلا به آب‌مروارید است.

این فوق تخصص چشم در پاسخ به این سوال که در صورت استفاده نکردن از عینک، چشم ضعیف‌تر خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: این مسئله واقعیت ندارد و به غیر از کودکان زیر 7 سال که در صورت نیاز حتماً باید از عینک استفاده کنند تا دچار تنبلی چشم نشوند، برای بقیه‌ی افراد، عینک فقط برای بهتر دیدن است.

وی افزود: افرادی که علاقه‌مند به استفاده از عینک نیستند، می‌توانند از لنز یا عمل‌های جراحی لیزر یا پی‌آرکی استفاده کنند.

دکتر عالم‌زاده با بیان این‌که استفاده از لنز، مخاطرات خاص خود را دارد، گفت: افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، باید مسائل بهداشتی را بیش‌تر رعایت کنند، با لنز نخوابند و در طول روز بیش‌تر از 6 تا 8 ساعت از لنز استفاده نکنند تا اکسیژن لازم به چشم برسد.

وی با بیان اینکه خانم‌های باردار و شیرده به علت تغییرات هورمونی که در بدن رخ می‌دهد، نباید از عمل‌های جراحی برای صفر کردن شماره‌ی چشم استفاده کنند، تصریح کرد: حداقل سن برای این عمل‌ها، 18 تا 20 سال است.

این فوق‌تخصص چشم اظهار کرد: ریختن قطره در چشم برای افرادی که عمل جراحی روی چشم آن‌ها انجام شده، مسئله‌ی مهمی است و باید به‌صورت مرتب استفاده شود.

دکتر عالم‌زاده با بیان این‌که افراد مبتلا به دیابت، حتماً یک‌بار در سال باید به چشم‌پزشک مراجعه کنند، گفت: بیماران دیابتی اگر به‌موقع به چشم‌پزشک مراجعه نکنند، در معرض خطر خون‌ریزی چشم و کوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: فشار چشم به علت نداشتن علائم مهم است و اگر زیاد شود و بر عصب بینایی تاثیر بگذارد و به نوعی آن‌را خشک کند، به این بیماری به اصطلاح آب‌سیاه می‌گویند.

این فوق‌تخصص چشم بیان کرد: گریه کردن در حد متعارف آسیبی برای چشم ایجاد نخواهد کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: مصرف ، ماهی ، چشم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.