معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین گفت: به منظور حفاظت از اراضی ملی قراردادهای حفاظت مشارکتی مردم با ۶۵ روستای استان قزوین انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رسول کشمرزی اظهارداشت: اداره کل منابع طبیعی استان قزوین با هدف حفاظت از اراضی ملی، قراردادهای حفاظت مشارکتی با مردم 65 روستا امضا کرد.

وی افزود: در این قرارداد حفاظتی، اهالی 65 روستا مسئول حفاظت از اراضی ملی هستند که این اقدامات حفاظتی باهدف حفاظت بهتر و بیشتر از گذشته با مشارکت مردم اهلی روستا انجام می‌شود.

کشمرزی عنوان کرد: هدف از این قرارداد مشارکتی با اهالی روستا، علاوه بر حفاظت اراضی ملی، استفاده اهالی روستا از مزایای این اراضی است که در قالب توسعه چراگاهها و مراتع دامی انجام می‌شود.

وی افزود: اهالی روستا ضمن حفاظت از اراضی ملی می‌توانند از این اراضی در قالب طرح و قرارداد تنظیم شده در زمینه چرای دام، علوفه مورد نیاز و محصولات دارویی بهره برداری و از مزایای زمینه‌ها استفاده کنند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خاطرنشان کرد: این قراردادهای حفاظت مشارکتی سبب حفاظت بیشتر و بهتر از اراضی ملی نسبت به سال‌های گذشته می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



برچسب ها: روستا ، اراضی ، ملی ، محافظت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.