معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از قشر آسیب‌پذیر، طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز استان قزوین اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهاره رحمانی افزود: مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق کارشناسان و نیرو‌های تخصصی خود در جهت کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرده و با شناسایی افراد در مرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها آسیب‌پذیریشان را کاهش می‌دهند.

رحمانی با اشاره به تعداد پایگاه خدمات اجتماعی در استان قزوین بیان کرد: 4 پایگاه خدمات اجتماعی در استان قزوین در حال فعالیت هستند که یک پایگاه در شهرستان قزوین، یک پایگاه در تاکستان، یک پایگاه در شهرستان البرز و دیگری در اقبالیه است که فعالیت خود را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به نحوه فعالیت این پایگاه‌های خدمات اجتماعی تصریح کرد: در پایگاه‌های خدمات اجتماعی روانشناس و مددکار اجتماعی در حال فعالیت هستند که برای کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز استان کارگاه و دوره‌های آموزشی در مورد مشکلات منطقه آسیب‌خیز برگزار می‌کنند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قزوین با اشاره به نحوه فعالیت پایگاه‌های اجتماعی عنوان کرد: با ارزیابی و شناسایی افراد در مرض آسیب‌ اجتماعی با ارائه مشاوره و روانشناسی سعی در حل مشکل فرد دارند  و در برخی از موارد بزرگی مشکل به قدری است که به سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی ارجاع داده تا مشکل افراد برطرف شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: اجرا ، طرح ، کاهش ، آسیب ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.