طرح خرید کالای ایرانی نیامده مشکل دار شد!/ حمایت از تولید داخل با ابزار تعرفه

حمایت از تولید داخل با ابزار تعرفه و تمایل شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در بازار خودروی کشور از مهم‌ترین خبرها در حوزه صنعت در هفته گذشته بود.

به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،صنعت و تجارت در هفته گذشته با خبرهای داغ روبه‌رو بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: با رفع تحریم ها صنایع خودرویی از شرایط کنونی (رکود)، خارج شده و تولیدات قطعه سازی نیز به تبع آن با رشد همراه خواهد بود.


وزیر امور خارجه دانمارک گفت: با اشاره به اینکه ایران در زمان تحریم‌ها همچنان همکار تجاری دانمارک بوده است، گفت: با برداشتن تحریم‌ها روابط تجاری دو کشور چندین برابر خواهد شد.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه از سال 2007 تا 2014 حجم مبادلات بین 160 تا 170 میلیون دلار بوده امیدواریم با آغاز برجام حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش یابد.


یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: این صنعت یکی از مهمترین صنعت در دنیا شناخته شده اما درکشورما به خوبی شناخته نشده است.


طبق سند چشم انداز 1404، میزان صادرات محصولات فولادی کشور باید به 18 میلیون تن برسد.


براساس آمار گمرگ میزان صادرات ایران به عربستان 271 هزار و 213 تن به ارزش 132 میلیون و 229 هزار و 611 دلار بوده است.


خواست گسترده مشتریان برای تغییر در خودروهای تولید داخل و تمایل باورنکردنی شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در بازار خودروی ایران قابل تامل است.


یک تولیدکننده انواع مواد شوینده گفت:انبارهای تولید کننده مواد شوینده برای تأمین تقاضای موردنیاز بازار کالا دارند و در شرایط نیاز به بازار عرضه می‌گردد.


اگر چه طرح پرداخت وام برای خرید کالای ایرانی با هدف تسریع در رونق اقتصادی در نظر گرفته شده است اما شواهد حاکی از آن است که دولت در تنظیم این طرح همه جوانب را در نظر نگرفته است.


رئیس سازمان توسعه تجارت از کاهش طبقات تعرفه‌ای به هشت طبقه در سال 95 خبر داد و گفت: برای واردت کالاهای مشابه تولید داخل افزایش تعرفه در راه است.


رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در سال 95 تعدد طبقات عرفه‌ای از 10 به 8 کاهش می‌یابد که این امر موجب ساماندهی واردات خواهد شد.


کارشناس حقوق صنعت گفت: مدیریتی در صنایع ما حاکم نیست بنابراین بهره وری این صنایع پایین است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار