دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آنهایی که سابقه "نق زدن" و "جر زدن" را دارند نباید وارد انتخابات شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شهادت آیت‌الله نمر رهبر شیعیان عربستان اظهارداشت: تروریستهای القاعده و داعش دشمنان این شهید بودند و فلسفه تاسیس این گروهکها برای به شهادت رساندن شیعیان است.

وی ادامه داد: همسایگانمان و اردوغان بدانند که فعالیت آیت‌الله نمر هیچ ربطی با تروریسم نداشت بلکه وی عالمی بود که راه بصیرت را توضیح می‌داد و به عنوان یک شهروند عربستانی می‌گفت که حاکمان امروز حجاز صلاحیت ندارند.

رئیس ستاد حقوق بشر افزود: شهید شیخ نمر به عنوان یک شهروند عربستانی می‌گفت کشوری که درآمد کشورش از طریق نفت است، نباید شاهزادگان آن در اروپا این پولها را حرام کنند، وی همچنین می‌گفت که این پولها  تبدیل به سلاح و برای کشتن شیعیان استفاده می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه متاسفانه امروز صهیونیسم بر کعبه مسلط شده است، خاطر نشان کرد: شعار "هیهات من الذله" شعار امروز تمام آزادمردان دنیاست.

وی ادامه داد:  اردوغان باید توضیح دهد که کدام یک از حرفهای آیت‌الله نمر حرام بوده و آیا گوینده این حرفها مستحق اعدام است؟

رئیس ستاد حقوق بشر با اشاره به مسئله شیعه هراسی در منطقه افزود: در 4 سال گذشته در جهان اسلام حادثه‌ای رخ داد که ریشه‌های آن به انقلاب ما وصل است که همان قیام مردم به ویژه در کشورهای عربی برای تغییر حکومتشان بود که غرب از آن تحت عنوان بهار عربی یاد کرد.

لاریجانی با بیان اینکه مردم در این کشورها احیای اسلام را می‌خواستند، تصریح کرد: مثلا در کشور مصر مردم مسلمان قیام کردند و شهید دادند و گفتند ما نظامی میخواهیم که مجری احکام دین باشد، اما رهبران دینی و سیاسی این ملت ناتوان بودند، رهبران اخوان المسلمین ملت مصر را مقابل دو گزینه یعنی نظام سکولار و نظام سلفی قرار دادند که مردم نیز هر دو را رد کردند.

وی  با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک تجربه است و باید نسل به نسل  ادامه یابد، خاطر نشان کرد:  هراس غرب از اشاعه مکتب اهل بیت(ع) است.

رئیس ستاد حقوق بشر با بیان اینکه امروز غرب به خشونت کور متوصل شده است، تصریح کرد:  علیرغم میل دشمنان اسلام و خواسته آنان، امروز برای گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام زمینه بسیار کم نظیری پیدا شده است.

لاریجانی با اشاره به مسئله ایران‌هراسی غرب افزود: خصومت غرب با ایران یک موضوع بسیار استراتژیک است، هرقدر ایران پیشرفت می‌کند خصومت سران غرب نیز با ایران بیشتر می‌شود.

رئیس ستاد حقوق بشر گفت: امروز غرب به رهبری آمریکا نقاط خاصی را برای تهاجم به حیثیت ما هدف قرار داده است لذا باید نسبت به این نقاط حساس باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه غرب در دشمنی هیچ مرزی ندارد، گفت: نه لبخند و نه مذاکراتشان ملاک نیست.

وی با بیان اینکه نظامهای مردم‌سالار برای غرب قابل تحمل نیست، افزود: در کشور ما مسئول هیچ نهاد مهمی نیست که با رای مردم انتخاب نشده باشد.

رئیس ستاد حقوق بشر اظهار کرد: آنهایی که سابقه "نق زدن" و "جر زدن" را دارند نباید وارد انتخابات شوند.

لاریجانی با بیان اینکه چهره دموکراتیک نظام جایی است که دشمن می‌خواهد به آن ضربه بزند، گفت: امیدوارم انتخاباتی که  پیش داریم، دور از توطئه‌ها باشد.

وی یکی دیگر از هدفهای حمله دشمن را وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: میخواهند اعلام کنند نظام اسلامی نتوانست وضعیت اقتصادی کشورش را مهیا کند.

رئیس ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: اگر پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم و رهنمودهای ایشان را  گوش دهیم، بدانید قطعا آستانه فتح الفتوح خواهیم بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار