همزمان با شمارش معکوس یرای شروع سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر خبرهایی ازدو جریان تئاتری رپرتوارمکتب تهران و جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز شنیده میشود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخط مهمترین اخبارتئاتر در هفته گذشته را درادامه میخوانید.
 
خبر هایی از گوشه و کنار تئاتر
مجمع عمومی و هشتمین دوره‌ی انتخابات هیئت مدیره‌ی کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران ساعت 16 روز دوشنبه 21 دی‌ ماه در تالار اجتماعات خانه‌ی تئاتر برگزار می‌شود.
 
نشست شورای عالی سیاستگذاری تئاتر فجر با حضور اعضای این ستاد در سالن نشست‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تهران فروردین‌ماه 1395 برگزار می‌شود. این سمپوزیوم با هدف بیان استقلال طراحی صحنه و تدوین نگاه آکادمیک بر طراحی صحنه ذوقی و سلیقه‌ای حاکم و همچنین تلاش برای رسیدن به یک نگاه علمی و اندیشه‌ای در طراحی و اجرای یک اثر نمایشی، برای نخستین بار در ایران و در پنج بخش برگزار خواهد شد.
 
با شروع دو اجرای «دور دنیا در هشتاد روز» و«نقره‌ای» از یکشنبه آینده - 20 دی- در مکتب تهران ، رپرتوارمکتب تهران آغاز می‌شود. جلال تهرانی نویسنده، طراح و کارگردان این دو تئاتراست. این جریان با این دو اجرا آغاز می‌شود و بتدریج چند تئاتر دیگر از جلال تهرانی و دیگرمربیان و هنرجویان مکتب تهران به آن اضافه می‌شود.
 
در پی استقبال مخاطبان از نمایش «شب آوازهایش را می خواند» به کارگردانی رضا گوران، این نمایش پنج شنبه و جمعه این هفته 17 و 18 دی ماه، دو اجرایی می‌شود و علاوه بر اجرای ساعت 20، در این دو روز اجرایی نیز در ساعت 17:30 خواهد داشت.
 
فتحعلی‌بیگی  13 دی ماه تحت عمل جراحی قرارگرفت. داود فتحعلی‌بیگی هنرمند پیشکسوت تئاتر از 6 دی ماه به علت عارضه قلبی در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری شده است.
 
گروه «سیمرغ» 15 دی ماه عازم هند می‌شود تا تئاتر «آخرین برگ» را در جشنواره بین المللی تئاتر «رایان» در شهر «بمبئی» به روی صحنه ببرد. جشنواره بین‌المللی راین که به هنر کودکان و نوجوانان اختصاص دارد امسال با حضور گروهایی از کشورهای : هند ، ایران ، روسیه ، چک ، مراکش ، استونی ، تایلند ، سری لانکا ، فنلاند ، بنگلادش ، نپال ، زامبیا ، مصر ، ایسلند ، المان و...با شعار صلح ودوستی برای همه از 16 تا 22 دی ماه در شهر بمبئی کشور هند برگزار می‌شود.
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
15نمایش در بخش "مهمان" سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌روند.
 
بهنام نوایی با صدور احکامی جداگانه اعضای دبیرخانه جشنواره را معرفی کرد. براساس این احکام؛ گلاره ریحانی، مدیر هنری جشنواره؛ امین مجرد، مدیر اجرایی؛ محمود خسرو پرست، مدیر بخش رادیویی و امور اداری؛ نصرالله اوصیا، مدیر بخش صحنه و تجربه‌های اجرا؛ مهدی آشنا، پوستر و عکس؛ بابک احمدی، مدیر روابط عمومی؛ اردوان عباسیان، مدیر بخش گرافیک؛ اعضای دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی ایران را تشکیل می‌دهند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار