تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از رایزنی فرهنگی با صربستان تا واکنش رادیو نمایش به جشنواره دانشگاهی

رايزن فرهنگی ايران در صربستان با مدير تئاتر درام يوگسلاوی دیدار کرد.

از رایزنی فرهنگی با صربستان تا واکنش رادیو نمایش به جشنواره دانشگاهیبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاتر هفته جاری را در ادامه میخوانید.
 
خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر
فاز دوم اجرای مجدد نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» از ساعت ۲۱ شنبه ۷ فروردین ماه سال ۹۵ آغاز می شود. اجراهای نوروزی نمایش «حکایت فین به روایت جن جین» با مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه ساعت ۲۱ در تماشاخانه مسعودیه واقع در خیابان جمهوری نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، نبش خیابان اکباتان روی صحنه می رود.

 اداره کل هنرهای نمایشی رادیو اعلام کرد که در پی انتشار مطلبی از سوی جشنواره تئاتر دانشگاهی مبنی بر امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر دانشگاهی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (شبکه رادیویی نمایش) برای حمایت از نمایش های رادیویی، به اطلاع می رساند هیچگونه تفاهم نامه ای بین شبکه رادیویی نمایش و دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی به امضا نرسیده است.

 نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اسفند در ساعت های ۱۶، ۲۰:۳۰ و ۲۲:۱۵ روی صحنه می رود.طراح و کارگردان این اثر نمایشی مرتضی میرمنتظمی است و در آن بازیگران چون الهام کردا، صابر ابر و عباس جمالی ایفای نقش می کنند.

 نمایش «داستان های میان رودان» که بعد از جشنواره تئاتر فجر اجرای خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه در دو نوبت به صحنه می رود.

رايزن فرهنگی ايران در صربستان با مدير تئاتر درام يوگسلاوی دیدار کرد که در این دیدار بر گسترش همكاری تئاتر ايران و صربستان تاکید شد.

رحمت امینی با اشاره به برگزاری نخستین جشن روز جهانی تئاتر در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در ۸ فروردین ماه، عنوان کرد حمید جبلی دبیر افتخاری جشن خواهد بود.
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
مرحله‌ اول انتخاب متون و طرح‌های رسیده به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک در بخش صحنه‌ای با معرفی ۲۱ طرح از شهرهای مختلف کشور و ۴۳ طرح از تهران به پایان رسید.

اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر به عنوان داور جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد انتخاب شد.  اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر از ایران در کنار راشکو جووانوویچ از صربستان و نینا مازور از آلمان سه داور پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد (Slavija) هستند.

میلاد نیک آبادی دبیر دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران از انتشار فراخوان این رویداد و فراهم شدن امکان ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان در دوره جدید خبر داد. علاقه‌مندان به شرکت در دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران که اختصاص به دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را کاملا به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در دبیرخانه تئاتر دانشگاهی انجام دهند.

شورای انتخاب آثار بخش نمایش‌های رادیویی نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی آثار راه یافته به این بخش را معرفی کردند.شورای انتخاب آثار این بخش متشکل از فریدون محرابی، محمود خسروپرست و امین حسین‌زاده پنج نمایش را برای پخش و نقد و بررسی در جشنواره انتخاب کردند.

هیات انتخاب بخش تئا‌تر صحنه‌ای نوزدهمین جشنواره تئا‌تر دانشگاهی اسامی ۲۱ اثر نهایی پذیرفته شده در جشنواره را بدون در نظر گرفتن سهمیه و اولویت بندی خاص اعلام کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار