رئیس اداره نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی از معدوم کردن مقدار 113 هزار و 884 کیلوگرم موادخام دامیطی بازرسی‌ ونظارت کارشناسان این اداره‌کل خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مسعود رجب‌زاده کهگیلویه و بویراحمد گفت : در کهگیلویه وبویراحمد تعداد سه باب کشتارگاه صنعتی طیور و تعداد یک باب کشتارگاه صنعتی دام و همچنین تعداد 6 باب کشتارگاه نیمه صنعتی فعال وجود دارد.

وی افزود: با نظارت‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 45 هزار کیلوگرم گوشت سفید بهداشتی از ابتدای سال تاکنون تولید شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی از سوی شهروندان در کنار نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ارتقاء بهداشت عمومی و امنیت غذایی مثمرثمر خواهد بود، افزود: از ابتدای سال جاری تعداد 697 هزار و 161 قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار شده است.

وی گفت: از این تعداد طیور کشتار شده، 23 هزار و 517 قطعه به دلیل لاغری مفرط و سایر عوامل مخاطره‌انگیز از چرخه تولید حذف شده است.

رجب‌زاده افزود: گوشت سفید پس از کشتار داخل بسته‌بندی‌های بهداشتی قرار می‌گیرد و در روی این بسته‌بندی به منظور اطمینان خاطر شهروندان از مصرف محصولات پروتئینی تاریخ تولید و انقضاء و کد رهگیری محصول درج می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طی این مدت تعداد 154 هزار و 356 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان مورد بازرسی بهداشتی دامپزشکی و همچنین نظارت‌های شرعی کارشناسان این اداره‌کل قرار گرفته که در این راستا مقدار 113 هزار و 884 کیلوگرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.