پنج و نیم تن مواد غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف در تبریز از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه پنج و نیم تن مواد دامی غیر بهداشتی در تبریز معدوم سازی شد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این که این میزان مواد دامی غیر بهداشتی در مدت 12 روز از شهر تبریز جمع آوری شده است افزود: این فرآورده های دامی غیر قابل مصرف توسط ماموران اداره کل دامپزشکی جمع آوری و بعد از طی مراحل قانونی با حضور نماینده دادستانی از چرخه مصرف خارج شد.

امیر حسین بهداد با اشاره به اینکه مردم از مراکز بهداشتی مجوز دار مواد دامی مورد نیاز خود را تهیه کنند، تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضاء مواد دامی و پروانه بهداشتی فروشنده دقت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که ماهیت گوشت های چرخ کرده فله ای معلوم نیست و در برخی موارد از مواد غیر بهداشتی درونشان استفاده شده است خواهشمندیم مردم از خرید این مواد دامی فله ای اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: مردم در حد امکان مرغ های با وزن کم را جهت مصرف انتخاب کنند زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و هم از نظر بهداشتی سالم و چربی کمی را در خود دارد.
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.