زاهدان ؛

جنگلهای مانگرو چابهار، مامن ماهیان دریایی

جنگلهای مانگرو مامن مناسبی برای انواع ماهیان خلیج فارس و دریایی عمان از جمله ، بیاه، حلوا سفید، شوریده، اشلمبو، سنگسر، عروس نافه و راشکو است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛ استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:  با توجه به اینکه غالب ماهیان، در مرحله نوزادی به محیطی آرام نیازمند هستند تا از آسیب شرایط نامناسب زیستی در امان باشند، لذا بستر خوره ای جنگلی مانگرو، برای انواع ماهیان خلیج فارس و دریایی عمان از جمله درحوضه چابهار، بیاه، حلوا سفید، شوریده، اشلمبو، سنگسر، عروس نافه، راشکو و گروهی دیگر محیطی مساعد محسوب می شود.

ابراهیم زاده افزود: رویشگاه‌های مانگرو ایران زیستگاه مناسبی برای نوزادان میگو می باشند.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه غالب ماهیان، در مرحله نوزادی به محیطی آرام نیازمند هستند تا از آسیب شرایط نامناسب زیستی در امان باشند، لذا بستر خوره ای جنگلی مانگرو، برای انواع ماهیان خلیج فارس و دریایی عمان از جمله درحوضه چابهار، بیاه، حلوا سفید، شوریده، اشلمبو، سنگسر، عروس نافه، راشکو و گروهی دیگر محیطی مساعد محسوب می شود.

استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : برخی از میگوها در خارج بستر جنگل تخم ریزی کرده و از جنگل‌های مانگرو به عنوان پناهگاه و مامنی سرشار از مواد غذایی بهره می گیرند.

به گفته ابراهیم زاده از دیگر سخت پوستان مانگروهای ایران می توان به انواع خرچنگ از جمله خرچنگ ويولن زن، خرچنگ دراز چنگ، خرچنگ اشباح، خرچنگ شناور، خرچنگ ریز، اشاره کرد که در دالان های نسبتا عمیق و متعددی که در عرصه رویشگاه حفر می نمایند به گذاران زندگی می پردازند.

وی بیان کرد: در عین حال از نرم تنان رویش های مانگرو ایران می توان به حلزون‌های بی صدف، ملوک، صدف خوراکی و سرنیتیوم اشاره کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.