مديركل دفترآموزش هاي كاردانش كشور گفت: نيمي از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها اختصاص مي يابد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بندرعباس؛ سید مصطفی آذرکیش در جلسه مديران هنرستان هاي كاردانش شهرستان بندرعباس افزود: در سال هاي اخير سياست آموزش و پرورش بر كيفيت بخشي به مدارس و توسعه فرهنگ كار و كار آفريني در هنرستان ها بوده است.

وي اختصاص نيمي از بودجه وزارت به هنرستان ها را نشانگر اهميت و نگاه ويژه به موضوع هنرستان ها در سياست هاي كلان آموزش وپرورش عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطلوب نبودن ذهنيت دانش آموزان و خانواده ها در مورد هنرستان ها گفت: دانش آموزان باهوش و موفق در كشور هاي توسعه يافته وارد هنرستان ها مي شوند.

آذركيش هدايت دانش آموزان به بازار كار و اشتغال زايي را از سياست هاي هنرستان ها دانست .

وی افزود: آموزش در هنرستان ها بايد متناسب و سنخيت با هر منطقه و ظرفيت و جغرافيايي آن منطقه داشته باشد تا بتواند به خوبي نياز هاي آن جامعه را برطرف سازد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر در نظر گرفتن به سهم هنرستانها در توليد جامعه گفت: مجهز كردن دانش آموزان به مهارت هاي مورد نياز منطقه و توليدي كردن هنرستان ها بايد در اولويت سياست كاري هنرستان ها قرار بگيرد.

جلسه مديران هنرستان هاي كاردانش شهرستان بندرعباس در جمع مديران هنرستان هاي بندرعباس در مكان هنرستان تندگويان ناحيه يك برگزار شد.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از اخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.