مدیر شهرداری مشهد از اجرای طرح جامع مبارزه با موش فاضلابی در مشهد با معدوم سازی از طریق گاز بی‌خطر برای انسان، دام و گیاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح جامع مبارزه با موش فاضلابی در سطح شهر خبر داد و گفت: گام اول این طرح در سال 94 با شناسایی کانون‌های اصلی که در مناطق 3، 4 و 7 شهرداری اعلام شد، در حال اجرا است و سایر مناطق نیز در سال 95 مورد پوشش عملیات معدوم سازی این موش مضر شهری قرار خواهند گرفت.

علیرضا صحراگرد شیوه اجرایی این طرح را استفاده از دستگاه اتوماتیک ترکیب و انتقال فرموله گازی کشنده جوندگان که روشی جدید برای مبارزه علمی و اصولی در مبارزه موثر با موش‌ها و سایر جوندگان مضر است، عنوان کرد و افزود: از سال 91 تاکنون در راستای مبارزه با موش‌ها و سایر جوندگان مضر در مناطق مختلفی از شهر این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با ترکیب نمودن چند گاز و انتقال فرموله گازی حاصله با غلظت و فشار مشخص به داخل لانه جونده سبب مرگ سریع کلیه جوندگان موجود در لانه می‌شود، گفت: این مخلوط گازی برای انسان، دام و گیاه بی‌خطر است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد مهم‌ترین مزایای این طرح را کارایی قطعی در مبارزه، کاهش مصرف سموم، تولید کامل در داخل کشور، اتوماتیک بودن و قابلیت استفاده عمومی دانست.

صحراگرد با بیان اینکه در حال حاضر در مناطقی از سطح شهر موش فاضلابی به عنوان کانون‌های آلوده گزارش شده است، گفت: شهرداری مشهد با هوشمندی و در جهت جلوگیری از رشد بی‌رویه جمعیت این موش در شهر و ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی برنامه موثری در جهت از بین بردن این موش مضر شهری برداشته است.

وی به اهداف استفاده از این طرح اشاره کرد و افزود: از جمله این اهداف می‌توان به پیشگیری از خسارات اقتصادی ناشی از حضور و فعالیت موش فاضلابی، افزایش سطح بهداشت با پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر منتقله از جوندگان به جوامع انسانی، جلوگیری از تبدیل شدن مشکل کنترل موش فعلی به معضل کنترل موش آتی اشاره کرد.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد: در راستای گسترش و تعمیم این طرح انتظار می‌رود این طرح در تمامی نقاط سطح شهر مشهد اجرا گردد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.