رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فاز اول شهر جدید شهریار، به وسعت 260 هکتار آماده واگذاری است و سال آینده ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در آن آغاز خواهد شد.

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، نوای باغبان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر جدید شهریار و آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهر با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت بیش از 20 پیمانکار برای آماده‌سازی زیرساخت‌های شهر جدید شهریار، اظهار داشت: فاز اول این شهر به وسعت 260 هکتار آماده واگذاری است و سال آینده ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های شهر جدید شهریار طبق برنامه در حال آماده‌سازی است، گفت: دو مشکل عمده بر سر راه این شهر وجود دارد که یکی بحث تامین آب شرب در افق نهایی و دیگری بحث اراضی ملی واقع در محدوده این شهر است.

باغبان افزود: هیچ مشکلی با دستگاه‌های خدمات‌رسان نداریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلات موجود نیز حل خواهد شد.

شهر جدید شهریار نخستین شهری است که توسط بخش خصوصی ساخته‌ می‌شود.

در حدود یک هزار و 500 هکتار زمین برای ساخت این شهر تملک شده و حریم این شهر 4 هزار و 500 هکتار است.

شهر جدید شهریار با طرح‌های خوبی که توسط مشاوران تهیه شده یکی از شهرهای خوب و زیبای استان و کشور می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار شده اول خدمات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن انجام شده و بعدا واگذار شود.

پیش‌بینی می‌شود 90 هزار نفر در فاز نخست، در فاز دوم 170 هزار نفر و فاز سوم برای 250 هزار نفر از سرریز جمعیتی تبریز در شهر جدید شهریار اسکان یابند.

شهر جدید شهریار به علت قرینه بودن با شهر جدید سهند در شمال شرق و شهر جدید سهند در جنوب غرب تبریز واقع شده، در واقع این دو شهر به فاصله 10 و 20 کیلومتر از تبریز در محور قرینه یکدیگر قرار گرفته‌اند.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.