تا اکنون یکهزار و 119 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی فعالیت می کند که از این تعداد، 60درصد کانون ها در روستاهای استان راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد هادی نیا، در دوره آموزشی کوتاه مدت مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های جدیدالتاسیس مساجد شهرستان عجب شیر ابراز داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید براساس برنامه ریزی محلی فعالیت خود را انجام دهد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی افزود ، از راه اندازی تعداد 232کانون فرهنگی هنری در 9 ماهه سال جاری در مساجد این استان خبر دادوتصریح کرد: تا پایان سال جاری تعداد کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی به یکهزارو255 خواهد رسید که این تعداد یک چهارم مساجد استان را تشکیل خواهند داد.

وی افزود:شهرستان عجب شیر با 44 کانون، هوراند با 33 کانون و چاراویماق با 31 کانون، شهرستان هایی هستند که بیشترین کانون فرهنگی هنری در سال جاری در آن ها راه اندازی شده است.

هادی نیا همچنین با اشاره به واریز سرانه مرحله اول کانون های مساجد این استان گفت: مبلغ 2 میلیارد و 298میلیون ریال به عنوان مرحله اول سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در سال جاری به حساب آن ها واریز شده است.

وی همچنین از واریز سرانه مرحله اول به مبلغ یک میلیاردو540میلیون ریال به کانون های تازه تاسیس تا یک هفته آتی داد و ادامه داد: سرانه مرحله اول 92کانون باقیمانده دیگر جدید تاسیس یافته به مبلغ یک میلیاردو12میلیون ریال تا آخر بهمن ماه سال جاری واریز خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر گفت: هم اکنون 90 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و جذب حداکثری جوانان تاسیس و راه اندازی شده است.

فرهاد جبارپور، افزود: در زمان کنونی بیش از 98 درصد از مساجد شهری و روستایی این شهرستان دارای کانون فرهنگی و هنری است.

وی اظهار کرد: 70 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و 20 باب در مساجد شهری فعال بوده و علاوه بر آن ها 10 باب خانه های قرآنی نور و یک باب خانه فرهنگی دیجیتال نیز به مردم و علاقه مندان خدمات فرهنگی و هنری ارایه می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر یادآور شد: تا پایان سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان، تعداد کانون های فرهنگی و هنری تجهیز شده در این شهرستان به 95 باب می رسد.

دومین دوره آموزشی کوتاه مدت مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های جدیدالتاسیس مساجد در شهرستان عجب شیر با حضور 70 نفر از مدیران کانون های مساجد جدیدالتاسیس شهرستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی، مهارت های کاربردی اداری، مالی و فرهنگی، طرح نویسی، اصول برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی، آشنایی با سیاست گذاری، تدوین و شاخصه و حل مساله، مخاطب شناسی، ارتباط موثر، نقش رسانه ها در تقویت فعالیت های کانون های مساجد، مبانی سیاسی اسلام و آشنایی با جنگ نرم و بررسی شیوه های جنگ نرم رسانه های مخالف نظام در ترویج فرهگن غرب آموزش داده شد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.