رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای طرح پهنه بندی تجربه جدیدی در استانها محقق می شود و امیدواریم کارشناسان به جای پشت میز نشینی وارد مزرعه شوند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ابراهیمی پاک یادآورشد: دیگر وقت آن نیست که کارشناس جهاد کشاورزی پشت میز بنشیند و منتظر آمدن کشاورز به دفتر ترویج باشد بلکه اگر بخواهیم تحولی در تولیدات کشاورزی صورت گیرد لازم است کارشناسان از پشت میزهای خود خارج شده و سر مزرعه بروند و با هدایت درست و اصولی کشاورزان به افزایش بهره وری کمک کنند. 
 
وی اظهارداشت: با روش های قدیمی دیگر نمی توان به سود مناسبی در بخش کشاورزی امیدوار بود و به صادرات اندیشید زیرا ساختار فعلی کارساز نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید ۲۰ درصد کارشناسان و نیروهای جهاد در ستاد باشند، ۲۰ درصد در شهرستانها مستقر شوند و ۶۰ درصد بقیه وارد مزرعه شوند و هدایت فنی و علمی کشاورزان را برعهده بگیرند تا کشاورزی نوین محقق شود.

ابراهیمی پاک گفت: پهنه بندی در نظام نوین ترویج در واقع کوچک شدن مدیریت است تا بتوان از پتانسیل و ظرفیت های موجود بیشتر استفاده کرد.

در ادامه فاطمه خمسه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظام نوین ترویج به منظور مداخله فعال ترویج در نظام تولید کشاورزی و منابع طبیعی برای افزایش دانش فنی و تخصصی و کاربردی کارشناسان اجرا می شود.

وی افزود: نظام نوین ترویجی با بهره گیری از رویکردهای ترویجی مطلوب به منظور ارتقاء مهارت های فنی و مدیریتی بهره برداران شاغل به فعالیت کشاورزی و منابع طبیعی تدوین و اجرا می شود.

ابراهیمی پاک یادآورشد: مهمترین رسالت ما در جهاد کشاورزی سیاست گذاری و برنامه ریزی است و برای افزایش بهره وری در کشاورزی باید بتوانیم موضوعات مختلفی مورد نیاز کشاورزان را وارد مزرعه کنیم تا بهره برداران استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم ترویج را وارد زمین کشاورزان کنیم هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت و باید به وضع موجود قانع باشیم و دیگر بهره وری و کاهش هزینه و مصرف و بالا بردن بهره وری معنا ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزان استان قزوین اظهارداشت: در طرح پهنه بندی انتقال دانش و همراهی با کشاورزان باید محقق شود و نیاز بهره برداران با حضور کارشناسان پاسخ داده شود.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.