زیرزمین تماشاخانه «دا» شاهد زندگی پوچ هنرمندش شد

نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» با مضمون پوچی زندگی یک مرد تنها، در زیرزمین تماشاخانه «دا» روی صحنه رفت.

عباس بابایی کارگردان نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان درباره فردی است که از فرط دانایی به زندگی پوچی رسیده و ما آن از هم‌گسیختگی ذهنی‌اش را نشان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این متن جزو بهترین نمایشنامه‌هاست، عنوان کرد: افکار ذهنی‌ام نزدیک به این اتفاق بود و از طرفی سلیقه‌ام هم سو با آن بود و به نظرم این متن به نویسندگی محمد چرمشیر جزو بهترین نوشته‌هاست که از سال 91 به نوعی درگیر آن هستم.

بابایی افزود: با مونولوگ‌هایی که قرار داده شده و جمله‌هایی که در متن وجود دارد، تمام آن از هم گسیختگی افکار به خوبی نشان داده می‌شود. از طرفی اجبارهایی که برایش به وجود می‌آید و می‌گوید که بعضی کارها به ناچار از روی اجبار است و می‌بایست انجامشان دهیم، به خوبی این جبر را نشان می‌دهد.

وی در راستای سبک اجرایی اثر خود اظهار داشت: می توان گفت رگه‌هایی از ابزورد دارد؛ اما نه به طور کامل.

بابایی در خصوص فضای نمایش خود اذعان کرد: محل اجرای نمایش زیرزمین است؛ زیرا که به فضاسازی اثر کمک می‌کند. به همین منظور تماشاخانه «دا» را برگزیدم. محلی که قبلاً حمام بوده اما حال به سالن نمایشی تبدیل شده است.

وی در این راستا ادامه داد: خوشبختانه آن تأثیری را که می‌خواستم روی مخاطبان گذاشته و همسو با افکارم پیش رفته است و بازخورد آن را با توجه به صحبت و نظرهای مخاطبان به خوبی گرفته‌ام.

گفتنی است؛ نمایش «قلاده‌‌ای برای یک سگ مرده» به کارگردانی عباس بابایی دی ماه 94 در تماشاخانه «دا» ساعت 18 روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار