تبریز؛

کشت پاییزه در 28 هزار و 230 هکتار شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، گفت: 28 هزار و 230 هکتار در شهرستان اهر در سال زراعی 95 – 94 زیر کشت گندم و جو رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز؛ اسدی، گفت: با توجه به جدا شدن 2 مركز جهاد كشاورزی هوراند و ديكله از شهرستان اهر و  با عنایات پروردگار، كشت پائيزه 95 - 94 در شهرستان اهر با اختصاص 28 هزار و 230 هكتار از اراضی زراعی به كشت گندم و جو به اتمام رسيد كه از اين ميزان هکتار، 16 هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم، یک هزار و 100 هكتار به زیر کشت گندم آبی، 10 هزار و 250 هکتار به زیر کشت جو ديم و 880 هكتار نیز به زیر کشت جو آبی رفت.

وی، ضمن اعلام آمار زراعت موجود در شهرستان اهر و همچنین پتانسيل توليد بالای اراضی در شهرستان افزود: در اين راستا 694 تن بذر گندم و جو اصلاح شده بين كشاورزان توزيع گرديده كه با تأمين و توزيع ارقام گندم آذر 2 مادری، گواهی و پرورشی و همچنين ارقام گندم پيشگام، هما، ميهن، باران و ريژآو و ارقام اصلاح شده جو همچون ماكوئی و آبيدر و سهند تنوع خوبی از ارقام گندم و جو در شهرستان اهر با توجه به سازگاری در مناطق مختلف به وجود آمده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، گفت: به منظور تغذيه مناسب محصولات زراعی، 513 تن كود شيميایی بين كشاورزان توزيع شده است و در جهت بهبود زراعت ديم و آبی شهرستان اهر، 3هزار و 330 هكتار از اراضی زراعی اين شهرستان تحت پوشش خاک ورزی حفاظتی قرار گرفته است و یک هزار و 200 هكتار به پروژه انتقال يافته های تحقيقاتی اختصاص يافته است.

وی، افزود: با عنایت به آمار ارایه شده وضعيت فعلی زراعت شهرستان اهر و پيش بينی های انجام يافته، عملکرد محصولات در اين شهرستان با روند رو به رشدی مواجه خواهد بود.

اسدی، گفت: برای اولين بار در شهرستان اهر پروژه مشتركی با مرکز تحقیقات بین المللی مناطق خشک ( ایکاردا )، در زمينه كشت گندم در سطح 50 هكتار، جو در سطح 25 هكتار اجراء و 20 هكتار عدس نيز در فصل بهار كشت خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.