مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از کاشت 50 هزار پیاز گلهای نرگس و موسکاری برای نخستین بار در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این دو گونه برای نخستین بار به این وسعت در پارک ائل گلی تبریز کاشته شده است.

وی با اشاره به کاشت گونه هایی متفاوت تر از گذشته همچون لاله و نرگس در تبریز، تصریح کرد: استان البرز و به ویژه مرکز این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی، ظرفیت و استعداد بسیاری در حوزه کشاورزی و کاشت گل و گیاه دارد.

حسن زاده افزود: در گذشته شهر تبریز، باغات و فضای سبز گسترده و متنوعی داشت و به عنوان شش تنفسی شهر عمل می‌کرد که متاسفانه به دلایل مختلف، بسیاری از این باغات و فضای سبز شهر هم اکنون از بین رفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: به همین دلیل مدیریت شهری تبریز تلاش دارد تا با اجرای طرح‌های ویژه، شرایط گذشته را احیا کرده و خدمتی بزرگ به شهروندان ارائه کند.

وی با اشاره به کاشت این پیازهای نرگس و موسکاری افزود: با خرید و کاشت این پیازها علاوه بر افزودن زیبایی مضاعف در سطح شهر و جایگزینی با گونه های کم کیفیت، سازمان پارک های و فضای سبز تبریز از لحاظ مدیریت منابع مالی نیز اقدامات چشمگیری انجام داده و از هدر رفت منابع مالی نیز جلوگیری بعمل آمده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.