مدیر کل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز؛مرندی در جلسه تشکیل شورای کشاورزی روستایی شهرستان عجب شیر با اشاره به این نکته که 61 درصد جمعیت شهرستان عجب شیر روستانشین هستند اضافه نمود: از 43 روستای این شهرستان، 38 روستا دارای دهیاری بوده و یک سوم از اعتباراتی که به دهیاری ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص یافته، در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی گفت: با عنایت به وجود پتانسیل های موجود در روستاها، متاسفانه 71 درصد از جمعیت کل کشور در شهرها ساکن هستند، در همین راستا با مطالعات انجام شده در دولت محترم تدبیر و امید عزمی جدی در رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود در روستاها، بخصوی در روستاهای مرزی شکل گرفته است.

مدیر کل امور روستائی و شوراهای استانداری افزود: در این منطقه با بی آبی و کم آبی مواجه هستیم و به همین جهت برای توسعه کشاورزی باید اصلاح الگوی مصرف و کشت جایگزین انجام پذیرد.

مرندی در پایان تاکید کرد: روستائیان در این طرح می توانند بصورت گروهی شرکت تعاونی تشکیل داده و از وام کم بهره (3درصد) در مناطق روستائی و بدون بهره در مناطق مرزی جهت ایجاد اشتغال و تولید استفاده نموده و برای ضمانت کرت یارانه خود را به بانک ارائه دهند.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.