مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح حمایت از مشاغل روستایی به تمام استان های کشور ابلاغ شده و پیش بینی می شود که به زودی اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از یاسوج؛فاطمه اشرفی گفت: هدف از تدوین و ابلاغ این طرح افزایش روزافزون سطح توان اقتصادی روستائیان کشور اعم از زنان و مردان است.

وی بیان کرد: بالا بردن هر چه بیشتر سطح توان اقتصادی روستائیان کشور جزو امور مهمی است که در دولت تدبیر و امید برای تحقق آن برنامه ریزی شده است.

اشرفی اظهار کرد: یکی از سیاست های مهم دولت یازدهم توسعه همه جانبه ظرفیت های قشرهای مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی بوده و تاکید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز تقویت روزافزون بنیه روستاها در تمام زمینه هاست.

وی عنوان کرد: شاخص های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی زنان و دختران کهگیلویه و بویراحمد از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به سطح توسعه یافتگی مطلوبی رسیده اما کافی نیست و باید تلاش و اقدام بیشتری در این راستا انجام شود.

اشرفی ابراز داشت: عمده ترین شاخص های توسعه نیافتگی در روستاها و مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و به همین دلیل ضرورت اقدام ها و تلاش های جدی از سوی دستگاه های اجرایی و متولیان امر را می طلبد.

وی افزود: یکی از مهمترین اموری که برای بهبود وضعیت زنان و دختران روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد می توان انجام داد تقویت و توسعه کارآفرینی بین آنان است.

اشرفی گفت: تحقق این امر مهم می تواند ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داده و سطح توانمندی آنان را ارتقا دهد.

فاطمه اشرفی مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای شرکت در نشست کارگروه تخصصی زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد و آشنایی با مهمترین مسائل و مشکلات زنان و دختران روستایی و عشایری این استان به یاسوج سفر کرد.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: مشاغل ، روستا ، کارآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.