سخنگوی وزارت بهداشت از اختصاص 1050 مراقب سلامت در فارس خبر داد و گفت: همه‌ی مردم باید پزشک خانواده داشته باشند.

حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حمایت‌های وزارت بهداشت از پزشک خانواده گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده جزو برنامه‌های اساسی وزارت بهداشت است که با توجه به منابع و پزشک های موجود برنامه چند‌لایه‌ای را پیش‌بینی کرده‌ایم. پزشک خانواده در روستاها بهورز و در شهرها کارشناس سلامت فارغ‌التحصیل که آموزش‌های اضافی را دیده باشد، گفته می‌شود.  همه‌ی مردم باید یک پزشک خانواده داشته باشند که به صورت فعال به آنها خدمت ارائه دهد. 

وی در خصوص اقداماتی که در جهت اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در دست اقدام می‌باشد عنوان کرد: برنامه‌ی 10 تا 15 ساله داریم. طرح پزشک خانواده برای روستاهای زیر 20 هزار نفر به طور کامل اجرا شده است این برنامه به تدریج در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد. امسال 2 هزار و 27 میلیارد تومان اعتبار برای پزشک خانواده در نظر گرفتیم که امیدواریم تا پایان سال تخصیص های لازم اعطا شود.

وی افزود: در استان فارس برای شهرنشینان حدود 1050 پزشک عمومی و مراقب سلامت اختصاص داده‌ایم که به تدریج آن را گسترش خواهیم داد. برای سال‌های آینده هم جابجایی منابع و هم اختصاص منابع جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار