رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران کشور از تصویب 15 میلیارد تومان از سوی این صندوق برای پژوهش‌های علمی خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران کشور در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران دارای شوراهای پژوهش‌های علمی است که برای حمایت از پژوهشگران برنامه‌ریزی می‌کند و تاکنون 15 میلیارد تومان برای پژوهش‌های علمی و 5 میلیارد تومان برای حمایت از شبکه‌های آزمایشگاهی تصویب کرده است.

وی در ادامه افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران با هدف تقویت پژوهش‌های پایه و تقویت رابطه بین دولت و صنعت تشکیل شده است و همچنین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که میزان پژوهش‌های سالانه افزایش پیدا کرده است.

ضرغام تصریح کرد: مراکز علمی و پژوهشی کشورمان ظرفیت‌های پژوهشی بالقوه و بالفعل دارد و باید ظرفیت‌های پژوهشی‌ تازه‌ای ایجاد کرد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌ها بر آن است تا سطح دانش را بالا ببریم و به مردمی شدن دانش و باالفعل شدن ظرفیت‌ها کمک کنیم و همچنین در دانشگاه‌ها باید کار مطالعاتی صورت گیرد و خروجی آن در اختیار جامعه قرار بگیرد.

 ضرغام با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی کشور عنوان کرد: سرمایه‌های اجتماعی امید هر کشوری است و برای ظرفیت‌های مختلف پژوهشی باید بسته‌های حمایتی تعیین کنیم و یک کار اساسی و زیربنایی انجام بدهیم و باید پویایی لازم در دانشگا‌ه‌ها برقرار شود.

وی در پایان بیان کرد: باید در ایجاد رشته به تقاضا توجه شود تا بر تعداد بیکاران افزوده نشود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار