رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از حضور این صندوق در اجلاس جهانی پژوهش 2016 برای توسعه علمی و پژوهشی کشور خبر داد.

نصرت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنا به تصمیمات گرفته شده در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران قرار است در اجلاس جهانی پژوهش 2016 شرکت کنیم و به عضویت اجلاس جهانی پژوهش در بیاییم و از این طریق ارتباطات علمی ما گسترش بیشتری پیدا می‌کند و با همه اعضای شورای جهانی می‌توانیم به نوعی همکاری‌های علمی و پژوهشی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ضمن آنکه با تمام کسانی که طرف توافقات علمی و پژوهشی هستند می‌توانیم همکاری لازم را داشته باشیم و از اطلاعات این شورای جهانی برای توسعه علمی کشور استفاده کنیم.

ضرغام بیان کرد: شورای جهانی پژوهش علاوه بر اجلاس جهانی، سالیانه یک بار در قالب اجلاس منطقه‌ای تشکیل جلسه می‌دهد در این اجلاس مدیران بین المللی بنیادهای علم و شوراهای پژوهش عضو هر قاره حضور یافته و در خصوص موضوعاتی از پیش تعیین شده به بحث و سیاست گذاری می‌پردازند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: در این اجلاس دو موضوع اصلی پژوهش میان رشته‌ای و جایگاه زنان در امر پژوهش به همراه دو موضوع فرعی ظرفیت‌سازی و همکاری پژوهشی در منطقه آسیا و اقیانوسیه و اخلاق در پژوهش در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نتایج حاصل از این شورای جهانی خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از این اجلاس به همراه نتایج دیگر اجلاس‌های منطقه‌ای شورای جهانی پژوهش به کمیته‌ای مستقل ارجاع داده می شود این کمیته پس از بررسی و جمع بندی نتایج نهایی را جهت بررسی تصمیم گیری در اجلاس اصلی شورای جهانی پژوهش که در سال 2016 و در کشور هندوستان برگزار می‌شود مطرح می‌کند تا سران شوراهای پژوهشی و بنیادهای علمی جهان در خصوص آن به بحث و تبادل نظر بپردازند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار