تقویم روزانه فوتبال

دو "جام ملت ها" در یک روز

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۱ دی می پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در تقویم امروز فوتبال مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است را میپردازیم.
 
۲۱ دی ۱۳۸۹، ایران در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۱، اولین مسابقه خود را انجام داد. شاگردان افشین قطبی در تیم ملی ایران در نخستین بازی خود به مصاف تیم ملی عراق رفتند که در پایان موفق شدند با نتیجه دو بر یک ، عراق را شکست دهند. غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی گلهای تیم ما را در آن مسابقه به ثمر رساندند.
 
دقیقا چهار سال بعد یعنی در ۲۱ دی ۱۳۹۳ ، تیم ملی ایران بازیهای خود را در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ آغاز کرد. این بار تیم ما با هدایت کارلوس کی روش موفق شد تیم ملی بحرین را دو بر صفر شکست دهد. گلهای تیم ما را در آن مسابقه احسان حاج صفی و مسعود شجاعی وارد دروازه بحرین کردند.  
 
۱۱ ژانویه ۲۰۰۸، باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد که در پایان فصل ، یورگن کلینزمن جانشین اوتمار هیتسفیلد روی نیمکت این تیم خواهد شد. هیتسفیلد دو روره روی نیمکت بایرن مونیخ نشست. دوره اول از سال ۱۹۹۸ آغاز شد که این مربی پس از اینکه دروتموند را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد ، به بایرن مونیخ آمد و تا سال ۲۰۰۴ در این تیم ماند. او سه سال از مربیگری در فوتبال دور بود تا اینکه در سال ۲۰۰۷ دوباره هدایت بایرن را بر عهده گرفت. او توانست بایرن را قهرمان بوندس لیگا و جام حذفی کند اما این بار یک سال بیشتر روی نیمکت بایرن باقی نماند و مدیران بایرن، هشت سال قبل در چنین روزی اعلام کردند که وی پایان فصل بایرن را ترک خواهد کرد و یورگن کلینزمن جانشین او خواهد شد. کلینزمن که در دروان بازی اش ، دو سال در بایرن مونیخ بازی کرده بود، دوران مربیگری خود را از تیم ملی آلمان آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ و پس از اینکه آلمان را در جام جهانی سوم کرد ، استعفا داد. او یک سال بعد با هدایت تیم بایرن مونیخ به فوتبال بازگشت.البته او روی نیمکت بایرن یک سال بیشتر دوام نیاورد و در سال بعد برکنار شد. 
 
۱۱ ژانویه ۱۹۵۷، برایان رابسون ، هافبک سابق منچستر یونایتد متولد شد. رابسون فوتبال خود را از وستبرومویچ آغاز کرد و در سال ۱۹۸۱، از این تیم به منچستر یونایتد آمد. او رکورد دار کاپیتانی در منچستر است و ۱۲ سال بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست. او ۳۴۵ بازی برای یونایتد به میدان رفت و ۷۴ گل به ثمر رساند. او در سال ۱۹۹۴ منچستر را ترک کرد و سالهای آخر بازیگری اش را در میدلزبرو انجام داد. پیراهن شماره هفت وی در منچستر یونایتد ، پس از او به اریک کانتونا رسید. رابسون ۹۰ بازی ملی هم برای تیم ملی انگلیس انجام داد. او هم اکنون به عنوان سفیر جهانی در باشگاه منچستر یونایتد فعالیت میکند.
 
امیل هسکی دیگر بازیکن انگلیسی متولد ۱۱ ژانویه ۱۹۷۸، است. وی نخستین بازی ملی خود را در سال ۱۹۹۹ در برابر مجارستان انجام داد و ۱۱ سال در تیم ملی انگلیس بازی کرد و در سال ۲۰۱۰، آخرین بازی ملی خود را برابر آلمان انجام داد. وی در ۶۲ بازی ملی ، هفت گل به ثمر رساند. وی در انگلیس در باشگاهای زیادی از جمله لیورپول بازی کرد و دروان اوجش را در این تیم گذراند. او اکنون در سن ۳۸ سالگی در تیم بولتون بازی میکند.  
 
دنی کارواخال ، مدافع تیم ریال مادرید در ۱۱ ژانویه ۱۹۹۲، به دنیا آمد. وی فوتبال خود را از ریال مادرید آغاز کرد ودر سال ۲۰۱۲ از تیم دوم ریال ، به لورکوزن رفت. او یک سال بعد به ریال بازگشت و این بار به تیم اصلی آمد. این مدافع راست تاکنون پنج بازی ملی هم برای تیم ملی اسپانیا انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار