تقویم روزانه امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲۰ آذر می پردازد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۰ آذر ( ۱۱ دسامبر) اختصاص دارد.
۲۰ آذر ۹۱، گلمحمدی با تصمیم کمیته فنی پرسپولیس به عنوان سرمربی موقت پرسپولیس انتخاب شد . این تصمیم در حالی گرفته شد که پرسپولیسی ها تصمیم گرفتند مانویل خوزه را اخراج نکنند . پرسپولیس در آن زمان یک سرمربی و یک سرمربی موقت داشت. علی پروین هم مدیر فنی پرسپولیس شد.
۲۰ آذر ۹۰ و در حالی که در روز گذشته ، رویانیان از لوکا بوناچیچ به عنوان جانشین استیلی نام برده بود ، اما با مخالفت علی پروین و علی کریمی و چند بازیکن دیگر پرسپولیس ، در این روز اعلام شد که حضور بوناچیچ روی نیمکت پرسپولیس منتفی است.
۲۰ آذر ۸۷، رای پرونده جنجالی خداداد عزیزی در خصوص ضرب و شتم خبرنگار شیرازی اعلام شد. یک سال محرومیت از فعالیتهای فوتبالی و ده میلیون تومان جریمه نقدی ، رای کمیته انضباطی در این خصوص بود که به طور غیر رسمی روی خروجی خبرگزاریها قرار گرفت.
۲۰ آذر ۸۳ ، پرسپولیس دو بر یک پاس را شکست داد. گل دوم پرسپولیس را جواد کاظمیان روی ضربه کاشته به ثمر رساند و بعد از این گل پیراهنش را درآورد و با دریافت کارت زرد دومش از بازی اخراج شد. در این بازی پنالتی جواد نکونام را محمد محمدی گرفت تا پرسپولیس ده نفره پاس را شکست دهد.
 امروز سالروز تاسیس صندوق حمایت از کودکان ( یونیسف ) است. سازمانی که نام آن مدتها روی پیراهن بارسلونا نقش بسته بود و این تیم به جای حامی مالی ، این سازمان خیرخواهانه را بر روی پیراهن خود تبلیغ میکرد.
اما پنج سال قبل در چنین روزی و درست در روز تاسیس یونیسف ، باشگاه بارسلونا خبر از توافق با یک شرکت قطری برای تبلیغ روی پیراهن خود دادند. در ابتدا قرار بود نام این شرکت قطری در کنار نام یونیسف روی پیراهن بارسا نقش ببندد اما با به توافق نرسیدن مدیران بارسا با یونیسف بر سر این قضیه، بارسایی ها تصمیم گرفتند که فقط لوگوی شرکت قطری را از سال آینده روی پیراهن خود درج کنند.
در سال ۲۰۰۶، باشگاه بارسلونا توافقنامه ای با یونیسف منعقد کرده بود که به موجب آن این باشگاه ۰/۷ درصد از درامد خود را به مدت پنج سال به این سازمان اهدا کند و از لوگوی آن روی پیراهن خود استفاده کند.
صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در ۱۱ دسامبر ۱۹۴۶ ، به منظور فراهم کردن غذای اضطراری و خدمات بهداشتی برای کودکان در کشورهایی که در اثر جنگ جهانی دوم تخریب شده بودند ، ایجاد شد.
فابرزیو راونلی مهاجم سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در ۱۱ دسامبر ۱۹۶۸، به دنیا آمد.
واونلی در سال ۱۹۹۲ در سن ۲۴ سالگی از رجینا به یوونتوس آمد و تا سال ۹۶ که در این تیم بود ۱۶۰ بازی انجام داد و ۶۸ گل به ثمر رساند. هوادارن یوونتوس به دلیل موهای سفیدی که راونلی داشت به او لقب اسب نقره ای و پر سفید را داده بودند. راونلی جزو اولین بازیکنانی بود که به دلیل شادی غیر متعارف پس از گل از داور کارت زرد دریافت کرد. او شادی مخصوص به خود را داشت و در بعد از گلزنی در هنگام دودین پیراهن خود را روی صورتش میکشید.
راونلی در سال ۹۶ به همراه یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. ۲۲ بازی ملی و هشت گل در کارنامه این مهاجم اهل پروجا به چشم میخورد.
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار