رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دلیل تهاجم انسان به طبیعت و همچنین توسعه غیر متقارن تا سال2050، 66 درصد مردم جهان در شهرها ساکن خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در همایش 1000 طرح مدرسه آماده که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان این که شهر تهران یک پایتخت پر جمعیت و منطقه پر چالش و مهم است، اظهار داشت: پیشگیری از هر حادثه‌ای هم برای تهران و هم برای سایر شهرهای کشور مهم است و اگر طرحی در تهران به خوبی انجام شود می‌‌توان  آن در دیگر نقاط کشور نیز اجرا کرد.

وی با بیان این که در قرن بیست و یکم شدت و تعداد حوادث و رویدادها افزایش پیدا کرده است، افزود: آب و هوا ،اقلیم شهرنشینی و بی برنامه‌گی موجب شده که امروزه مخاطرات طبیعی بیشتری داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: به دلیل تهاجم انسان به طبیعت و همچنین توسعه غیر متقارن تا سال 2050، 66 درصد مردم جهان در شهرها ساکن خواهند شد که بخشی از آن‌ها به صورت غیر استاندارد در حاشیه ها سکونت می‌کنند.

ضیایی اضافه کرد: هم اکنون 836 میلیون نفر حاشیه نشین هستند که آن‌ها در ساخت و سازهای غیر استاندارد زندگی می‌کنند و این امر باعث می‌شود مخاطره طبیعی اتفاق بیافتد و فاجعه‌ بزرگی رخ دهد.

وی با بیان این که مخاطره طبیعی به یک بحران تبدیل می‌شود، تصریح کرد: مخاطرات در کشورهای توسعه یافته با تلفات پایین، و در کشورهای کمتر توسعه یافته با تلفات بیشتری همراه خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به آسیب پذیری فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در کشور یادآور شد: آسیب پذیری فیزیکی به معنای زیر ساخت‌هایی که امروزه با آن روبرو هستیم به همین دلیل باید تلاش کنیم تا شدت آسیب‌ها کاسته و از آن ها عبور کنیم.

ضیائی با بیان اینکه ایران جزء 6 کشور حادثه‌خیز در جهان است، تصریح کرد: ما در کشور با حوادثی طبیعی مانند سیل و زلزله و همچنین با سوانح جاده‌ای، بحران و گرد و غبار روبه‌رو هستیم.

وی یادآور شد: 1500 میلیارد دلار برای سوانح در دنیا هزینه شده و در این خصوص سهم ما هم کم نبوده است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار