رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت:وضعیت ناگوار موجود در كشورهای عراق و سوریه سبب شده است مسیرهای مهاجرتی به اروپا تغییر كند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر كشور در کنفرانس بازپیوند خانوادگی كه امروز ( سه شنبه ) برگزار شد با اشاره به این‌كه جمعیت هلال احمر متعهد است با كمك كردن به افرادی كه پیوند خود را با خانواده هایشان از دست داده اند، بازپیوند دهد ،اظهار داشت: با توجه به درگیری های منطقه ای كه هم اكنون شاهد آن هستیم ، ایران به عنوان مقصد اصلی برای مهاجران به شمار می آید.

وی افزود: به همین منظور درصدد هستیم با اخذ تدابیر لازم و افزایش دانش فنی كاركنان اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان كرد: با توجه به تغییر مسیرهای مهاجرتی به اروپا ، تا كنون بالغ بر 820 هزار مهاجر ناملتزم وارد اتحادیه اروپا شده اند.

ضیایی گفت: با توجه به ورود یك میلیون مهاجر و پناهنده به كشورهای اروپایی حدود 300 هزار نَفَر جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه مسئله مهاجران در دنیا یک موضوع مهم است، افزود: با توجه به اهداف هلال‌احمر باید گفت ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی است که پذیرای پناهندگان است.

وی گفت:30 سال است که میزبان چند میلیون پناهنده و آوارگان جنگی افغانستان، عراق و کویت هستیم و خدمات زیادی بدون نیاز به کمک‌های بین‌المللی به آن‌ها ارائه کرده‌ایم.

ضیایی بیان کرد: با توجه به این‌كه معمولا کشورها جهت پذیرایی از مهاجران درخواست کمک‌های هنگفت بین‌المللی می‌کنند اما جمهوری اسلامی بنا بر اهداف انسان‌دوستانه خود هیچ‌گاه درخواست کمک نکرد و به بهترین نحو ممكن از مهاجرین پذیرایی کرد.

*تخصیص اعتباری جداگانه به هلال احمر

امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر كشور در حاشیه کنفرانس بازپیوند خانوادگی كه امروز ( سه شنبه ) برگزار شد در خصوص اجرای طرح نوروزی و مشکلات بودجه‌ای جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به این‌که از ابتدای سال از بودجه 700 میلیاردی ما مبلغی تخصیص نیافته بود شب گذشته هیئت دولت مصوب کرد اعتباری به جمعیت هلال‌احمر پرداخت شود اما مقدار آن هنوز مشخص نیست.

وی در رابطه با طرح نوروزی افزود: این طرح همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت به شمار می‌رود که سعی کردیم اعتبارات مناسبی برای آن در نظر بگیریم .

ضیایی در ادامه در خصوص بالگردهای خریداری شده ،گفت: با توجه به مونتاژ یک فروند بالگرد که در داخل کشور انجام شده است امیدواریم ، بتوانیم در نوروز امسال از آن بهره برداری كنیم،

رئیس جمعیت هلال احمر كشور در رابطه با زمان افتتاح مرکز همودیالیز هلال‌احمر در تاجیکستان بیان كرد: این مرکز با 10 دستگاه دیالیز آماده بهره‌برداری است كه در یك زمان مناسب از آن بهره برداری خواهیم كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار