استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های استان در حوزه تئاتر و سینما از تامین اعتبارات استانی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، استاندار در اتاق گفتگوی اصحاب فرهنگ و هنر استان با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مشهد گفت: تلاش می کنیم این جشنواره برگزار شود و اعتبارات استانی مورد نیاز در این خصوص تخصیص داده خواهد شد .

علیرضا رشیدیان افزود: ظرفیت مطلوب جوانان استان در حوزه سینما و تئاتر حکم می کند تا زمینه بروز استعدادهای هنری و سینمایی آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نقش، جایگاه و تاثیر گذاری هنر در انتقال مفاهیم و ارزش ها به مخاطب، تاکید کرد: باید با استفاده از ابزار هنر بتوان، ارزش ها و معارف را به نسل جوان منتقل کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تئاتر هنر مقدسی است، گفت: باید برای تقویت هنر تئاتر و افزایش تعداد اجراها در استان از تمامی امکانات بهره برد.

رشیدیان در پاسخ به کمبود فضا برای تمرین و ارائه تئاتر افزود: اگر چه ساخت سالن ویژه نمایش خوب ولازم است ولی در حال حاضر نیز اماکن مجهزی در سطح مشهد و شهرستان های استان وجود دارد که در اختیار فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر ادارات است که با هماهنگی می توان از آنها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: استعداد هنر جویان معلول و افراد با توانمندی های خاص نیز در عرصه تئاتر قابل ملاحظه است که نباید از آن غفلت شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهدا، رزمندگان و ایثارگران هنرمندان اصلی انقلاب هستند بر ضرورت توجه هنر تئاتر و سینما به حوزه جنگ و شهدا تاکید کرد.

رشیدیان با بیان اینکه رژیم طاغوت از تمام ظرفیت های سینمایی برای ابتذال و تخریب مبانی فرهنگی کشور سوء استفاده کرد، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این هنر در مسیر اعتلای فرهنگ قرار گرفت.

وی وجود اماکن تاریخی و فرهنگی فراوان در استان را فرصتی بی بدیل برای استفاده در این عرصه دانست و تاکید کرد: باید از این بناهای به یادگار مانده، به عنوان موزه های فرهنگی و تخصصی در حوزه های هنری و سینمایی بهره ببریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برپایی موزه های مختلف هنری و تاریخی و اجرای نمایش های آئینی نقش مهمی در جذب گردشگر دارند، گفت: بهترین کاربری برای این گونه بناهای تاریخی، موزه است.

رشیدیان به موضوع مفاخر فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: باید آرامگاه های آنان به اماکنی برای برپایی همایش های مختلف فرهنگی و هنری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه این استان در حوزه های مختلف هنری از ظرفیتی غنی برخوردار است که پشتوانه فرهنگ اصیل این دیار کهن است، افزود: باید میراث بزرگ فرهنگی دیار خراسان به بهترین نحو حفظ و اشاعه یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.