معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره تئاتر در دهفته پایانی دیماه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد گفت: این جشنواره از ٢٦ تا ٢٩ دی ماه با حضور گروههایی از جمهوری آذربایجان، تهران، گلستان، مازندران، گیلان و خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

ناصر نبی زاده با بیان اینکه این جشنواره تنها در شش استان کشور به صورت استانی برگزار می شود، افزود: برگزاری رویدادهای مهم تئاتر در خراسان رضوی و حضور مخاطبان در مراسم مختلف نشانگر آن است که شهر مشهد می تواند در عرصه تئاتر به عنوان یک مرجع شناخته شود.

وی به ارسال پرونده ١٤ گروه تئاتر برای ثبت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود حوزه تئاتر فقدان زیرساختهای مناسب در این حوزه است که تلاش شده با امضای تفاهمنامه فضاهای مناسبی برای اجرای تئاترهای گوناگون فراهم شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در نظر داریم از نمایندگان تئاتر این استان در جشنوراه فجر به صورت ویژه حمایت کنیم تا آنها بتوانند با خیال آسوده در مسابقات مختلف شرکت کنند.

نبی زاده همچنین اجرای تئاتر در شهرستانهای خراسان رضوی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: جشنواره تئاتر میثاق نیز در دهه فجر امسال در کاشمر برگزار می شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه نویسی در مشهد خبر داد و افزود: به دلیل ظرفیتهای بسیار بزرگی که در این شهر وجود دارد فراخوان جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اوایل سال آینده منتشر می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.