برخی كوشیده‌اند تا با كنار زدن دیگران تنها خود و جماعتی از دوستان نزدیكشان را به عنوان شاعر انقلاب اسلامی معرفی كنند و دیگران را از این دایره خارج كنند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ كامران شرفشاهی، شاعر و پژوهشگر شعر، درباره نحوه تعیین مولفه‌ها برای شعر انقلاب اسلامی گفت: من معتقدم كه نباید در تعریف شاخص‌ها و المان‌ها برای شعر دچار سختگیری و تنگ‌نظری ناصواب شد. به نظر من می‌بایست اجازه داد تا گروه‌های بیشتری در این تعریف بگنجند.

وی با بیان اینكه شعر انقلاب تعریف بسیار وسیع و گسترده‌ای دارد، افزود: اگر مفهوم «انقلاب» را كه در «دگرگون كردن» و «تحول ایجاد كردن» معنا می‌شود در نظر بگیریم، با مطالعه آثار شاعران در چند دهه اخیر و مقایسه تطبیقی آن‌ها با اشعار پیشین به این نكته واقف خواهیم شد كه این دگرگونی و تحول در آثار و احوال بسیاری از شاعران روزگار ما به وقوع پیوسته است.

این شاعر و پژوهشگر اظهار كرد: از سوی دیگر این نكته را نباید از خاطر دور داشت كه شاعر انقلاب اسلامی دستگاهی ندارد و نباید او را در قالب‌های تنگی محدود و محصور كرد.

شرفشاهی ادامه داد: برخی كوشیده‌اند تا با كنار زدن دیگران تنها خود و جماعتی از دوستان نزدیكشان را به عنوان شاعر انقلاب اسلامی معرفی كنند. اما واقعیت این است كه این‌گونه تقسیم‌بندی‌ها را باید به زمان سپرد.

وی در پایان اظهار كرد: زمان و تاریخ ادبیات در خصوص صداقت و اصالت و اهلیت ادعاهای كسانی كه تلاش می‌كنند صرفا خود را شاعر انقلاب بنامند و دیگران را از این دایره خارج كنند، قضاوت خوهد كرد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار