فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان بعد از بررسی آماری اخیر خود اعلام کرد: ایران از نظر تعداد داور در سکوی پنجم جهان قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ارزش این آمار از این نظر قابل اهمیت می باشد تیراندازی با کمان از محدود ورزشهایی است که  در اساسنامه فدراسیون جهانی آن برای داوران آن سقف تعیین شده است که این سقف 84  می باشد و فقط 63 داور بین المللی موفق به کسب این مهم شدند.

 کشور آمریکا نیز همراه با ایران در رده پنجم قرار گرفته این در حالی است که ایران 79 و آمریکا 322 میلیون جمعیت دارد و فدراسیون ایران در سال 2004 تاسیس ولی فدراسیون آمریکا در سال 1911 تاسیس گردیده است و همچنین رئیس فدراسیون جهانی که سالها آقای ایستون بود، تلاشهای زیادی برای جذب ورزشکار با احداث پایگاههای تیراندازی با کمان در آمریکا کرد و همچنین آمریکا از نظر تولید کنندگان تجهیزات ورزشی در رتبه بالایی قرار دارد و شرکتهایی مثل ایستون هویت و ... اسپانسر فدراسیون آمریکا هستند.

شایان ذکر است، در سال 2016 حسین نصیری نژاد مسابقات داخل سالن لاس و گاس، آمریکا (9 تا 11 بهمن 94)، شهرزاد الهیاری مرحله سوم جام جهانی آنتالیا، ترکیه (22 تا 29 خردادماه 95) و داوود نعمتی نیا مسابقات المپیک ریو دوژانیرو، برزیل (14 تا 21 مردادماه 95) را قضاوت خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار