محدودیتی در صادرات میگو برای بازرگانان وجود ندارد

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: انحصار و محدودیتی برای صادرات میگو وجود ندارد و همواره بازرگانان میگو که کد IR به محصولات آنها داده شده می‌توانند آن را صادر کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری امروز در اتاق کمیسیون صنایع ، معادن و کشاورزی ایران در خصوص بررسی مسائل صادرات به روسیه اظهار داشت: درواقع 19 مرکز شیلاتی ما در ایران می‌‎تواند محصولات خود که فعلا میگو است را به فدراسیون روسیه صادر کند و لازم به ذکر است که به کلیه این محصولات کد IR داده شده است.

وی با اشاره به عدم محدودیت انحصار و محدودیت در صادرات به روسیه گفت: هیچ محدودیتی در بازرگانی وجود ندارد و بازرگانان میگو می‌توانند محصولات خود را به روسیه صادر کنند و از طرفی سازمان دامپزشکی تنها مسئولیت گواهی سلامت محصول را دارد.

خلج در ادامه بیان کرد: روس‌ها در سه هفته قبل به تهران آمدند و جلسات متعددی با سازمان دامپزشکی کشور داشتند و از طرفی ما متعهد شدیم برای صادرات محصولات لبنی از شیر خام تا محصول نهایی استانداردهای منطبق با معیارهای روس‌ها را رعایت کنیم و در همین راستا قراردادی تنظیم و امضا شده است اما روس‌ها قرار است تا 20 ژانویه برای صادرات محصولات لبنی ما به کشورشان اعلام نظر کنند اما همواره معتقدم که نظر آنها مثبت است.

رئیس سازمان دامپزشکی در خصوص صادرات فرآورده‌های طیور عنوان کرد: برای صادرات فرآورده‌های طیور از جمله تخم‌مرغ و ... مقرراتی را صادر کردیم اما این مقررات اطلاعات دقیق تری را می‌طلبد و حال قرار است که روس‌ها در این زمینه تا 15 فوریه اعلام نظر کنند.

وی تصریح کرد: ما بایستی لیست مشخصی از دامداران تهیه کنیم و همواره مجوز بهداشتی برای آنها صادر کنیم تا به محض اینکه موافقت روس‌ها مبنی بر صادرات صورت گیرد شیر خام این دامداران وارد کارخانجات شود و مطابق با معیارها و استانداردهای آنها محصولات نهایی صادر شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار