تعرفه‌های ترجيحی برای صادرات محصولات شيلاتی به روسيه

رئيس سازمان شيلات ايران از تعرفه‌های ترجيحی برای صادرات محصولات شيلاتی به روسيه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران؛ حسن صالحي گفت: بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسيه ، با قرار گرفتن نام ايران در فهرست كشورهاي در حال توسعه كه مشمول تعرفه هاي ترجيحي صادرات كالا به اتحاديه اقتصادي اور آسيا قرار مي گيرد، از اين پس آبزيان ايران با تعرفه ترحيجي به كشور روسيه و كشورهاي عضو اتحاديه اقتصادي اور آسيا صادر مي شود.

وي افزود: با توجه به فهرست اقلام مشمول تعرفه ترجيحي تعرفه واردات آبزيان ايران به كشور روسيه با تعرفه 2.25 تا 7.5درصد صورت مي پذيرد.

رئيس سازمان شيلات ايران در ادامه گفت: پيش از اين تعرفه صادرات آبزيان ايران به روسيه 26 درصد بود كه امكان رقابت را در آن بازار از كشورمان سلب كرده بود و از اين پس انواع آبزيان زنده با تعرفه 5.5 تا 7.5 درصد، آبزيان تازه با تعرفه 5 تا 6 درصد، انواع آبزيان منجمد با تعرفه 2.25 تا 6 درصد و آبزيان فيله شده با تعرفه 3.75 تا 5.6 درصد به روسيه صادر خواهد شد.

معاون وزير جهادكشاورزي تصريح كرد: با اين اقدام گام موثري براي صادرات اقلام شيلاتي به روسيه برداشته شده و چرخه مقررات تجاري آن كشور براي واردات انواع آبزيان از ايران تكميل شده است.

وي افزود: پيش از اين 19 شركت معتبر ايراني براي صادرات آبزيان به روسيه معرفي و مورد پذيرش سازمان هاي ناظر آن كشور قرار گرفته بود. 

رئيس سازمان شيلات ايران ابراز اميدواري کرد با اغاز فصل جديد توليد آبزيان، برنامه ريزي لازم براي افزايش توليد به منظور صادرات انواع محصولات شيلاتي از جمله ميگو، انواع ماهيان پرورشي و دريايي و كنسرو به روسيه انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار