با آغاز فصل برداشت میوه کنار در استان پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت پنج هزارتن میوه کنار روانه بازار مصرف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت محصول گرمسیری کنار از سطح 700 هکتار از باغات استان آغاز و روانه بازار مصرف شد.

شهرکی افزود: هزار و 15 هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت محصول گرمسیری کنار اختصاص دارد که 700 هکتار آن بارور و بقیه نابارور است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان برداشت این محصول در اواخر فروردین پنج هزارتن میوه گرمسیری کنار تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصر قند و دلگان در جنوب استان از عمده مناطق کشت این محصول هستند.

شهرکی ادامه داد: شهرستان های چابهار و سرباز به ترتیب با 470 و 214 هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی خاطرنشان کرد: کنار میوه مغذی و سرشار از ویتامین C با دارا بودن مقادیر نسبتا مناسبی از ویتامین B ،E، کلسیم، فسفر و آهن است.

 شهرکی اضافه کرد: باغ های میوه های گرمسیری سیستان و بلوچستان بیش از هشت هزار و 700 هکتار است که سالانه 158 هزار تن محصول از آن برداشت می شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: میوه ، کنار ، گرمسیری ، بازار ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.