وبسایت میدل ایست مانیتور مدعی شد ایران حمایت های مالی خود را از گروه جهاد اسلامی فلسطین، 90 درصد کاهش داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت میدل ایست مانیتور در ادعایی بی اساس نوشت: جمهوری اسلامی ایران 90 درصد از کمک های مالی خود به جنبش جهاد اسلامی فلسطین را کاهش داده است. به همین دلیل درآمد اعضای این گروه به شدت پایین آمده است. با این وجود، رهبران این جنبش اعلام کرده اند همچنان روابط خوبی با تهران دارند.

به نوشته این وبسایت، مقامات ایران اعلام کرده اند رابطه تهران با گروه جهاد اسلامی فلسطین از یک "متحد مهم" به "دوستی که ایران نمی تواند هزینه نیازهایش را بپردازد" تبدیل شده است.

یک مقام ارشد جهاد اسلامی گفت: رابطه این گروه و تهران از حدود 5 ماه پیش به سردی گراییده است. سرد شدن رابطه ایران با جهاد اسلامی زمانی رخ داد که این گروه بیانیه ای برای حمایت از نیروهای انصارالله یمن صادر نکرد. وی همچنین اعلام کرد موضع گروه جهاد اسلامی فلسطین در قبال نیروهای انصارالله تغییری نکرده است.

به ادعای میدل ایست مانیتور، بحران مالی در این گروه از 9 ماه پیش رو به وخامت گذاشته و از 5 ماه پیش نیز کل حقوق نیروهای جهاد اسلامی پرداخت نشده است. به گفته مقام ارشد این گروه، رابطه نزدیک جهاد اسلامی و حماس، بر رابطه این گروه با تهران تأثیر گذاشته است.

این وبسایت در ادامه ادعاهای خود نوشت: گروه جهاد اسلامی همچنین نگران است بازوی جدید شیعه ایران در نوار غزه به نام "صابرون" جای  این گروه را نزد تهران پُر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار