مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی، از افزایش 10 برابری تعداد شرکت های سرمایه گذار خارجی در این استان، از اوایل دولت یازدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گفت: اکنون یک هزار شرکت با سه هزار سرمایه گذار خارجی برای اجرای طرح های مختلف در این استان فعال هستند.

رضاخواجه نائینی گفت: 35 درصد حجم این سرمایه گذاری متعلق به کشورهای اروپایی، 20 درصد کشورهای عربی، 15 درصد کشور چین، 10 درصد افغانستان و بقیه از سوی کشورهایی مانند ازبکستان و روسیه است.

خواجه نائینی از 2 برابر شدن مجموع سرمایه گذاری ها نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: رقم سرمایه گذاری در استان در نیمه اول امسال 160 میلیون دلار از سوی هزار سرمایه گذار می باشد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی از نظر پروژه های زیر نظر سازمان سرمایه گذاری رتبه پنجم کشور را دارد، اظهار کرد: حجم سرمایه خارجی وارد شده به این استان یک میلیارد دلار است که از این مبلغ 175 میلیون دلار آن در تعهد سازمان سرمایه گذاری(تضمین شده) است.

در سال 1392 حدود 200 سرمایه گذار در قالب 66 شرکت و در سال گذشته 273 شرکت با 820 سرمایه گذار در این استان سرمایه گذاری کردند که در نیمه نخست امسال نیز 400 شرکت سرمایه گذار خارجی به این تعداد افزوده شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.