برای نخستین بار در کشور دانش و فناوری تولید گرانول مواد ترکیبی و صفحات تمام عایق از طریق بازیافت پسماندهای صنعتی و خانگی به دست آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دانشجوی کار‌شناسی متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: این محصول به‌ عنوان یک محصول بازیافتی علاوه بر کمک به کاهش آلودگی محیط زیست، دارای ویژگی‌های فنی و کاربردی بیش تری نسبت به محصولات مشابه است.

امیر فدایی افزود: از این محصول می‌توان در عایق‌بندی صدا، حرارت و ایجاد جداره‌ها، کف پوش‌ها، پارتیشن‌بندی فضا و تولید قفسه‌های مختلف، مبلمان شهری، جایگزین مناسب ورق‌های MDF، جایگزین ورق‌های گالوانیزه و ورق‌های پلی کربنات و پی وی سی و جایگزین ورق‌های ایرانیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از این محصول در فضاهای مختلف محیطی مرطوب و آفتابی وجود دارد ادامه داد: این موضوع باعث برتری قابل توجه محصول نسبت به موارد مشابه آن شده است.

فدایی با بیان اینکه این محصول از نظر قیمت، ارزان‌تر از مشابه خارجی آن است، خاطرنشان کرد: در کنار محصول تولید شده، حجم قابل ملاحظه‌ای از کاغذ بازیافتی حاصل می‌شود که می‌توان از آن در تولید ظروف ضربه‌گیر استفاده کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.