عربستان علاوه بر نفت و خرما، تروریسم صادر می‌کند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: عربستان با دلارهای نفتی تمام قوانین جهانی را در هم می‌شکند.

حقوق بشر و دموکراسی در عربستان صفر استبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم از جهاتی پیشرفته و از جهاتی بسیار عقب مانده است از نظر صنایع فوق العاده پیشرفته ولی از نظر مسائل اخلاقی و حقوق بشر از عقب مانده ترین دوران هاست. به عنوان مثال عربستان سعودی را در نظر می گیریم.

وی عربستان سعودی را به عنوان یک نمونه از این عقب ماندگی معرفی کرده و افزود: عربستان سعودی حکومت قبیله ای مانند 500 سال قبل دارد که شاهزاده ها تمام منصب ها را دست به دست می گردانند و انتخاباتی در کار نیست بلکه تمام منابع اقتصادی کشور عربستان در دست همان شاهزاده ها است و ثروت های کلانی در خارج ذخیره کرده اند.

این مرجع تقلید با بیان این که آزادی و حقوق بشر و دموکراسی در عربستان سعودی صفر است، از این که سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر کاری به این مسائل ندارند و در برابر جنایات متعدد آنها سکوت پیشه کرده و اقدامی انجام نمی دهند، ابراز تعجب کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین با محکوم کردن جنایات متعدد عربستان، ابراز داشت: آل سعود یک عالم بزرگوار و بی گناه را با شمشیر گردن می زند و بدن بی جان او را در ملأ عام به دار می آویزد و در یک روز 47 نفر را به جوخه اعدام می فرستد و از سوی دیگر مدت 10 ماه است که به یمن حمله کرده و مدام روی سر مردم بیگناه این کشور بمب و آتش می ریزند و همه چیز را نابود کرده اند؛ مگر آنها به شما حمله کرده بودند؟ مگر شما ولی مردم یمن هستید و به چه دلیل به آنها حمله کرده اید؟.

وی اضافه کرد: سعودی ها در دیگر نقاط دنیا نیز مشغول آتش روشن کردن هستند و به اذعان برخی تحلیل گران غربی علاوه بر نفت و خرما، تروریسم نیز به دیگر کشورها صادر می کنند.

آیت الله مکارم افزود: تعجب این که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی با چنین رژیمی هیچ کاری ندارند؛ چرا چون حاکمیت دلارهای نفتی کار خود را می کند.

وی بیان داشت: سفارت این کشور در تهران از سوی عده ای خودسر که تحت تعقیب نیز هستند و موضوع در حال رسیدگی است مورد تعرض واقع شد، بلافاصله سازمان ملل این موضوع را محکوم کرد اما آنها به عمد سفارت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دادند و باعث جراحت بعضی نیز شد، اما هیچ کس محکوم نکرد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: آیا دنیایی که تمام مسائل آن به خاطر دلارهای نفتی باشد، از عقب مانده ترین ها نیست؟ دولتی که هیچ قانونی را به رسمیت نمی شناسد و فقط به خاطر پول های کثیف کسی کاری به او نداشته باشد، آیا چنین دورانی از عقب مانده ترین دوران ها نیست، هرچند به ظاهر صنعتی و پیشرفته باشد؟

وی تاکید کرد: در چنین دورانی راهی برای ما جز اتحاد و قوی بودن نیست وگرنه کسی به حقوق ما اهمیت نمی دهد، اگر قوی نباشیم، امیدی به مجامع بین المللی و قانون های حقوق بشری که فقط روی کاغذ است، نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما در چنین شرایطی باید بیش از پیش قوی و متحد و بیدار باشیم و فریب مراکز و مجامع و قانون های کاغذی و تشریفاتی را نخوریم؛ امیدواریم خدای متعال ما را از شر همه اشرار در این زمان محفوظ بدارد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار