قاریان و گروه‌های تواشیح مراسمات دهه فجر مشخص شدند

اسامی قاریان و گروه‌های تواشیح که در مراسم 12 و 22 بهمن به اجرای برنامه می‌پردازند، از سوی کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اعلام شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آستانه فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی در مراسم 12 و 22 بهمن را انجام داده و اسامی قاریان و گروه‌های تواشیح که در این مراسم‌ها به اجرای برنامه می‌پردازند، اعلام کرده است.
براساس این گزارش، مسعود سیاح‌گرجی، مهدی عادلی و حمیدرضا احمدی‌وفا از قاریان بین‌المللی قرآن کشورمان، قاریانی هستند که در مراسم ملی 12 و 22 بهمن‌ماه در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و میدان آزادی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید می‌پردازند.
همچنین، امسال برای نخستین بار دو گروه تواشیح به منظور اجرای سرود ویژه 12 بهمن‌ و 22 بهمن انتخاب شده‌اند که این گروه‌ها با انتخاب یک قطعه شعر و آهنگ‌سازی بر روی آن، تمرینات خود را طی روزهای آتی دنبال می‌کنند تا 12 بهمن‌ در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و 22 بهمن در میدان آزادی به اجرای برنامه بپردازند.
اشعار مورد نظر برای اجرای گروه‌های تواشیح با محوریت قرآن، انقلاب و امام خمینی(ره) است که هم‌اکنون این اشعار انتخاب شده است و گروه‌‌های تواشیح «طوبی» و «محراب» که از سوی کمیته قرآن انتخاب شده‌اند هم‌اکنون مشغول تمرین تواشیح‌های مورد نظر هستند تا همزمان با دهه فجر به اجرای این تواشیح‌ها بپردازند.
بنابراین گزارش، علاوه بر اجرای گروه‌های تواشیح طوبی و محراب در مراسم 12 و 22 بهمن تهران، به استان‌ها نیز اعلام شده است تا مشابه این برنامه را با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح استانی داشته باشند.
گروه‌های تواشیح استانی نیز قطعات انتخاب شده برای مراسم کشوری را از کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دریافت کرده و این قطعات را تمرین می‌کنند تا در مراسم‌های استانی به اجرای برنامه بپردازند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار