استاندار کرمان گفت: استان کرمان متعهد شده 50 هزار متر مربع فرش برای عتبات عالیات ببافد که در حال حاضر در گلباف، زرند، کرمان، رفسنجان و راور این کارگاه ها راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار در حاشیه راه اندازی کارگاه قالی بافی در رفسنجان با اشاره به اینکه قالی بافی کاری هنرمندانه است و باید توسعه پیدا کند، افزود: برنامه ای برای تعطیلی کارگاه های قالی بافی پس از پایان موافقت نامه با ستاد عتبات عالیات نداریم و این کار مستمر است و پس از بافت این 50 هزار متر مربع، ستاد عتبات سفارش جدید خواهد داد.

رزم حسینی گفت: 30 دار قالی هم اکنون در این کارگاه فعال است و هر دار موجب اشتغال 3 نفر می باشد و در مجموع 120 نفر به صورت دو شیفت کار می کنند.

وی در ادامه گفت: 200 میلیون تومان برای راه اندازی این کارگاه در نظر گرفته شده و این خود مصداق اقتصاد مقاومتی است.

استاندار با تاکید بر اینکه در رفسنجان در مجموع 3 کارگاه دو شیفته فعال است گفت: برای 350 نفر از بانوان این شهرستان با 75 دار قالی اشتغالزایی نموده و قرار است 1200 متر قالی در این شهرستان بافته شود.

در ادامه این سفر استاندار کرمان از هتل پاریز شهرستان رفسنجان بازدید کرد.

فرماندار رفسنجان در حاشیه این بازدید گفت: هتل پاریز 15 سال پیش به دلیل بدهی بانکی تملک شد و اکنون باز پس گرفته شده و مجدداً با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومانی و با تجهیزات روز دنیا در حال بازسازی است.

حمید ملانوری افزود: کار بازسازی این مجموعه از یک سال گذشته با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد تومان آغاز شده برای تکمیل آن 3 میلیارد اعتبار مورد نیاز است که در صورت ارائه تسهیلات بانکی این پروژه تا یکسال آینده آماده بهره برداری می باشد.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بافت ، قالی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.