ایران به عنوان اقتصاد بزرگ خاورمیانه امروز امن ترین و باثبات ترین کشور منطقه است که با بهره گیری از دموکراسی دینی و در پرتو امامت و ولایت و تدابیر دولت بستر سرمایه گذاری خارجی را فراهم نموده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، استاندار اصفهان در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر خلاق اظهارکرد: استان اصفهان در افق 1404 استانی دست یافته به جایگاه برتر اقتصادی و مبتنی بر علم و فناوری و رشد سریع پایداراقتصادی و متکی بر امنیت اقتصادی و اکولوژیکی خواهد بود

رسول زرگرپور تصریح کرد: تحقق رشد بالای اقتصادی و در نتیجه تامین منابع مالی و علم و تکنولوژینیازمند سرمایه گذار داخلی و خارجی نه به عنوان یک انتخاب بلکه یک ضرورت محسوب می شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هر چند تامین منابع مالی مهمترین هدف در جذب سرمایه گذاری خارجی است، ولی انتقال فناوری و تکنولوژی های جدید، دستیابی به بازارهای بین المللی، صادرات محصولات، افزایش کارایی و انتقال دانش مدیریت و اقتصاد بین الملل در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت داخلی از طریق تعامل سازنده با کشورهای جهان مورد اهتمام ویژه استان در این عرصه است .

وی اظهارکرد: سه عامل اقتصادی ، بسترقانونی مناسب، محیط اقتصاد کلان باثبات و فضای مناسب کسب و کار و زیرساخت های مورد نیاز در انتخاب مکان مناسب برای سرمایه گذاری خارجی تاثیرگذار است .

استاندار اصفهان ادامه داد: قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی از بهترین قوانین موجود در دنیا است که حمایت های لازم از سرمایه گذاران را به عمل آورده و مشوق هایی در زمینه صدور مجوز گمرکی و برای سود آورتر کردن سرمایه گذاری ها فراهم کرده است. .

زرگرپور گفت: برقراری انضباط پولی و مالی، کاهش بیش از 30 درصدی نرخ تورم، تحریک رشد اقتصادی، بهبود جایگاه بین المللی در شاخص کسب و کار بخشی از نتایح حاصل در این زمینه است که به طور حتم ضریب امنیت سرمایه گذاران در کوتاه مدت و بلند مدت را بهبود خواهد بخشید . 

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.