شهردار اصفهان گفت: اصفهان اولین شهر در میان کلان‌شهرها است که به موضوع جذب سرمایه‌های خارجی در دوران پسابرجام ورود پیدا کرده است .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهدی جمالی‌نژاد در نشست خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر خلاق اصفهان گفت: هر مدیری پس از شروع کار جزء اولین فعالیت‌هایش تعیین سیاست‌ها و خط مشی کاری خودش است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های بنده پس از شروع کار مشارکت جدی بخش خصوصی، به‌عنوان قدم اول حفظ سرمایه‌گذارهای اصفهانی است تا به خارج از استان نروند و در قدم بعد باز کردن پای سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی به استان بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر شهرداری تمام تلاش و بودجه خود را چندین برابر کند از یک اندازه‌ای بیشتر نمی‌تواند خدمت‌رسانی کند اما اگر نهادهای خصوصی به کمک بیایند هر کدام از آنها می‌توانند به اندازه یک شهرداری به پیشرفت شهر یاری رسانند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: اولین شهرداری در جمع کلان‌شهرها هستیم که به موضوع جذب سرمایه خارجی در دوران پسابرجام ورود کرده‌ایم که پیش از این طی جلساتی در تهران به این جمع‌بندی رسیدیم که چنین همایشی برگزار شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: تلاش داریم در این همایش از بحث‌های تشریفاتی کم کرده و به انعقاد قرارداد و امضای تفاهم‌نامه با بخش خصوصی بپردازیم.

شهردار اصفهان شهر خلاق را با شهر اسلامی در تضاد ندانست و اظهار کرد: شهرهای اسلامی شهرهای کاملی هستند که یکی از ویژگی‌های آن‌ها، شهر خلاق است و اگر از سال 2004 شبکه شهرهای خلاق در یونسکو بر سر زبان‌ها افتاده، اصفهان از سده‌های قبل و از پیش از صفویان خلاق بوده است.

وی ادامه داد: گرم کردن آب خزینه با یک شمع و مناره‌هایی که با تکان دادن یکی مناره دیگر می‌لرزد از نمونه‌های خلاقیت دانشمندان در سال‌های قدیمی اصفهان است.

شهردار اصفهان با اشاره به همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گفت: 300 نفر از 9 کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند؛ میهمانانی از کشورهای ترکیه، کویت، گرجستان، کره جنوبی، امارات، اتریش، افغانستان و اسپانیا در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب که اصفهان یک شهرموزه بزرگ است اما یک موزه هنرهای سنتی در آن وجود ندارد، تأکید کرد: قصد داریم تا میدان امام را به بازار صنایع‌دستی اختصاص دهیم.

جمالی‌نژاد افزود: در این همایش، پروژه‌ها در 48 عنوان ازجمله بخش‌های انرژی‌های نوین، فناوری اطلاعات، صنایع دانش‌بنیان، گردشگری و حمل‌ونقل مطرح می‌شوند؛ 64 پروژه به ارزش 65 هزار میلیارد ریال در این همایش به امضا خواهد رسید

شهردار اصفهان ابراز داشت: بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی فراهم نیست که یکی از عوامل مهم آن تشریفات و قوانین دست و پاگیر است .

وی افزود: علت دیگر نگاه غلط به سرمایه‌گذار است؛ سرمایه‌گذار را نباید به‌عنوان طعمه نگاه کرد بلکه باید سود و بهره او را در نظر گرفت.

جمالی‌نژاد با تأکید بر اینکه حوزه گردشگری در اولویت جذب سرمایه همایش پیش‌روست تصریح کرد: نسل اول دوره گردشگری بر روی شهرهای ساحلی متمرکز بود؛ دوره بعد گردشگری فرهنگی بود اما در حال حاضر شهرهای خلاق در زمینه گردشگری موفق‌اند؛ شهرهایی که به کمک خلاقیت‌شان در بخش‌های مختلف گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.