مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی گفت:طی نه ماهه اول سال 1394 بالغ بر 1125 میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی در استان آذربایجانشرقی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سمساری، با اعلام این خبر افزود: در نه ماهه اول سال جاری از بابت حقوق و مستمری بازنشستگان، مستمری بگیران و ازکارافتادگان، بالغ بر 703 میلیارد تومان به 130 هزار مستمری بگیر و بازنشسته اصلی تحت پوشش پرداخت داشته ایم.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان، پرداخت بابت هزینه های درمان و کمکهای قانونی از جمله پروتز واروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن و ... را در این مدت،  18 میلیارد تومان دانسته و تصریح کرد از بابت مقرری بیمه بیکاری 80 میلیارد تومان و از بابت تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بارداری و غرامت دستمزد ایام بیماری، 20 میلیارد تومان به بیمه شدگان تحت پوشش پرداخت شده است.  

جعفر سمساری، در جهت انجام به هنگام تعهدات سازمان و پاسخگویی مطلوب به مخاطبین بر ضرورت مدیریت منابع و مصارف سازمان تأکید نموده و اذعان داشت با تعامل مؤثر با صنعتگران و تولیدکنندگان وهمکاری اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان و در راستای دستیابی به اشتغال پایدار، زمینه اشتغال مجدد تعدادی از مقرری بگیران بیمه بیکاری فراهم گردیده و لذا شاهد کاهش تعداد مقرری بگیران از 11100 نفر در اسفند ماه سال 92 به  10400 نفر در حال حاضر بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ضریب حمایت (نسبت تعداد بیمه شدگان به تعداد مستمری بگیران ) در استان آذربایجانشرقی از رقم 32 در سال 57 به 4/6 در سال جاری کاهش یافته است،‌ خاطر نشان کرد کاهش این نسبت،‌ ناشی از ساختار جمعیتی کشور،‌ ضرورت بیش از پیش وصول به هنگام مطالبات و نیز دستیابی به منابع درآمدی پایدار برای سازمان تأمین اجتماعی را می طلبد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.