در هشتمین شب آواز ایرانی، خواننده صاحب‌سبك آواز، حسام‌الدین سراج به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در هشتمین شب آواز ایرانی، خواننده صاحب‌سبك آواز، حسام‌الدین سراج با همراهی ساز شهرام میرجلالی، نوازنده برجسته تار، به اجرای برنامه می‌پردازد.

سراج، موسیقی را از سیزده سالگی با آموختن تنبك آغاز كرد. سپس سنتور را نزد سیروس ساغری آموخت و برای تكمیل آن از اساتیدی چون فرامرز پایور، رضا شفیعیان و پشنگ كامكار بهره گرفت. وی همچنین در زمینه آواز از محضر اساتید آواز استفاده كرد و تاكنون آلبوم‌های موسیقی بسیاری را به یادگار گذاشته است كه از آن جمله می‌توان به «شمس الضحی»، «باغ ارغوان»، «نگاه آسمانی» و «شرح فراق» اشاره كرد.

شهرام میرجلالی از نوازندگان برجسته تار مكتب اصفهان بوده و شاگردی استادانی چون جلیل شهناز و سیدحسن كسایی را داشته‌است. وی در طول دوران هنری خود سابقه همكاری با هنرمندانی چون علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی و حسام‌الدین سراج را دارد.

هشتمین شب آواز ایرانی، شنبه 26 دی‌ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در سالن «سوره» برگزار می‌شود كه در آن علیرضا جعفرزاده با تار‌نوازی محمد ثابت‌راد به اجرای آواز خواهد‌ پرداخت. از دیگر بخش‌های این نشست، آوازخوانی امیر رفعتی و نوازندگی سنتور مهدی مرتضایی است.

بخش دیگر این محفل نیز به اجرای آواز علی رفیعی اختصاص دارد كه صدای او را فرامرز كلانتری (نوازنده تار) و داوود یاسری (نوازنده تنبك) همراهی می‌كنند. این در حالی است كه در بخش دیگر، محمد وزیری به همراه فواد سمیعی (نوازنده تار) و امیرمحمود صفرپور (نوازنده تنبك) به اجرای برنامه می‌پردازد. از سویی، موسیقی‌دان نامی و آهنگ‌ساز برجسته، فریدون شهبازیان نیز در این نشست به سخنرانی خواهد پرداخت.

هشتمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه 26 دی‌ماه ساعت 18 در سالن «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار